عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

مهم‌ترین سوژه جهاد تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی است/ تبیین یعنی حرف مسئولان به جان مردم بنشیند

توسلی گفت: تبیین یعنی حرف مسئولان به جان مردم بنشیند، زمانی که حرف و عمل مسئولان یکی باشد حرفشان به جان مردم می‌نشیند.
کد خبر: ۵۵۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 15October 2022

مهم‌ترین سوژه جهاد تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی است/ تبیین یعنی حرف مسئولان به جان مردم بنشیند«فتح‌الله توسلی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به چگونگی جهاد تبیین در شرایط فعلی کشور اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید شرایط تبیین را فراهم کنیم، سپس که شرایط فراهم شد باید این موضوع را در دست بررسی داشته باشیم که چه مباحثی سوژه جهاد تبیین قرار بگیرد.

توسلی تاکید کرد: معتقدم در رأس همه مباحث آرمان‌هایمان مهم‌ترین سوژه جهاد تبیین باید قرار بگیرد، سپس باید به تبیین سیاست‌ها استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها بپردازیم، دشمن در واقع بیشتر تلاشش برای تخریب و زیر سوال بردن آرمان‌های جمهوری اسلامی است، درواقع دشمن به دنبال القای این مطلب است که نظام نه جمهوریت و نه اسلامیتش اعتبار ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درصورتی که هیچ یک از این موارد  صحیح نیست، اما ما نمی‌توانیم وقایع را به خوبی بیان کنیم. نکته دیگری که در جهاد تبیین از اهمیت برخوردار است صداقت مسئولان با مردم است، وقتی که مسئولان دروغ می‌گویند کاملاً برای مردم فهم این مسئله قابلیت تشخیص دارد.

وی با بیان اینکه مردم می‌فهمند که در برخی مواقع حرف و عمل مسئولان یکی نیست، گفت: تبیین یعنی حرف مسئولان به جان مردم بنشیند، زمانی که حرف و عمل مسئولان یکی باشد حرفشان به جان مردم می‌نشیند، حضرت امام در یکی از فرمایشاتشان مطرح می‌کنند که مردم ما اگر از امت رسول‌الله بهتر نباشند، بدتر نیستند که این ادعا بسیار سنگین است.

توسلی ادامه داد: امام این مباحث را در اواخر عمر خود مطرح کردند، پس دلیلی نداشت که حرف خلاف واقع مطرح کند، ما معقوله‌ای به نام صدور انقلاب داریم نه صدور جمهوری اسلامی، زیرا جمهوری اسلامی مختص و منحصر به مرزهای ایران است، به طور مثال مشاهده می‌کنید که در لبنان، سوریه، عراق و یمن جریاناتی همسو با باورهای شیعیان شکل می‌گرد و تمام قد در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تبیین یعنی عملی به نحوی باشد که هر کس هر جای دنیا حرفمان را شنید به آن باور پیدا کند، تبیین با توضیح و توجیه کاملا متفاوت است، زیرا باورهای افراد را تغییر می‌دهد نسبت به بدبینی‌هایی که داشته‌اند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار