فرمانده سپاه ناحیه نیشابور:

«تفکر جهادی» و «خودباوری» اصول انکارناپذیر دفاع مقدس بودند

سرهنگ «نیک‌یاد» گفت: دفاع مقدس بر مبنای ایدئولوژی، تفکر جهادی، ایمان و خودباوری شکل گرفت و مدیریت شد، نه با تکیه بر تجهیزات، ادوات جنگی و نظامی؛ از این رو دفاع مقدس به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل شد که ارتقاء روحی و معنوی رزمندگان را به‌همراه داشت.
کد خبر: ۵۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ - 20September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه نیشابور، در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه) به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات فرماندهی سپاه نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را با تاریخ معاصر جنگ‌های ایران مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که از لحاظ تجهیزات، تسلیحات و نیروی نظامی در بین سایر ارتش‌ها از امکانات کمتری برخوردار بودیم.

فرمانده سپاه ناحیه نیشابور با بیان این که در سایر جنگ‌ها معمولا ۲ دولت با یکدیگر می‌جنگیدند، یادآور شد: به استناد، اسناد، مدارک و اعترافات حامیان صدام، در جنگ تحمیلی یک ملت در برابر دنیای استکبار ایستاد.

وی با اشاره به این که دفاع مقدس تنها جنگ تاریخ معاصر بود که در آن ذره‌ای از خاک کشور جدا نشد، تشریح کرد: دفاع مقدس بر مبنای ایدئولوژی، تفکر جهادی، ایمان و خودباوری شکل گرفت و مدیریت شد نه با تکیه بر تجهیزات، ادوات جنگی و نظامی، از این رو دفاع مقدس به دانشگاه انسان‌سازی تبدیل شد که ارتقاء روحی و معنوی رزمندگان را به همراه داشت.

نیک‌یاد، تنها راه مقاومت و ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن را روحیه جهادی و تفکر بسیجی برشمرد و خاطرنشان کرد: بر همین اساس شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما مقاوم هستیم» در نظر گرفته شده که بیانگر الگوگیری از دفاع مقدس در همه عرصه‌هاست.

وی به تشریح برنامه‌های سپاه نیشابور در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: ۱۶۴ برنامه محوری در قالب طرح‌های فرهنگی، محرومیت‌زدایی و کارآفرینی در هفته دفاع مقدس توسط سپاه نیشابور برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نیشابور بیان داشت: از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته دفاع مقدس می‌توان به اعطای وام ۱۲۰ میلیون تومانی به بسیجیان برای راه‌اندازی نیروگاه برق خانگی ۵ کیلوواتی، مرمت و بازسازی واحد‌های مسکونی نیازمندان اشاره کرد.

نیک‌یاد برگزاری همایش تکریم پیشکسوتان جهاد و مقاومت، برگزاری ۱۶ یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهیدان و عطرافشانی گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها