فرمانده سپاه کربلا:

ترویج فرهنگ سگ گردانی ناشی از فرهنگ غرب است

سردار «مسلمی» گفت: فرهنگ سگ گردانی ناشی از فرهنگ غرب استان مازندران را با چالش‌هایی مواجه کرده است.
کد خبر: ۵۴۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ - 08September 2022

ترویج فرهنگ سگ گردانی ناشی از فرهنگ غرب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران به معضل سگ گردانی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: رتبه‌های اول تا سوم کشور در این بحث به این خطه از شمال کشور اختصاص دارد.

سردار مسلمی به وجود خلأ‌های قانونی و عدم پای کار بودن ضابطین این قوانین که باعث شد متاسفانه شاهد افزایش سگ گردانی در استان باشیم، اشاره کرد و ادامه داد: شرع نیز خرید و فروش سگ را حرام می‌داند.

وی با بیان اینکه مازندران رتبه دوم صفحات مجازی فروش سگ را دارد، ادامه داد: رتبه اول پرورش و فروش سگ‌های زینتی و داروخانه حیوانات خانگی را در اختیار دارد در صورتیکه در کشور رتبه سوم کاهش زاد و ولد را داریم باید دلایل میل مازندرانی‌ها برای زیست با سگ به جای فرزند بررسی شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه این فرهنگ ناشی از فرهنگ غرب است و استان را با چالش‌هایی مواجه کرده است، افزود: هم زیستی با حیوانات خانگی متاسفانه بدون توجه به هیچ قوائد و قوانینی درحال افزایش است.

سردار مسلمی با بیان اینکه به‌صورت مشهود در ماه و به طور متوسط ۱۰۰سگ گردانی داریم، افزود: مازندران رتبه چهارم فروشگاه غذا و لوازم خانگی برای سگ را دارد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیان مشکلات و مضررات سگ گردانی و زیست با سگ ورود کنند، بیان داشت: سهل الوصول بودن در اختیار گرفتن سگ و تامین دارو و غذا این حیوان خانگی موجب شده که مردم پایین شهر نیز به سگ گردانی روی بیاورند.

وی با بیان اینکه گسترش بی‌رویه رشته دامپزشکی در دانشگاه‌ها نیز میل به پرورش و فروش حیوانات خانگی را افزایش داده، گفت: باید کاری کرد هزینه نگهداری سگ در منزل زیاد شود.

سردار مسلمی باید ادارات در بخش اعطای مجوز برای ایجاد داروخانه دامپزشکی و مراکز فروش حیوانات خانگی باید اعمال محدودیت کنند، ادامه داد: صدور قوانین سختگیرانه برای نگهداری حیوانات خانگی در منازل مسکونی مورد توجه باشد.

وی با تاکید براینکه دسترسی به خرید سگ باید سخت شود، گفت: نهاد‌های متولی صدور مجوز فروش و درمان حیوانات خانگی باید ورود کنند و مجوز‌های سختگیرانه برای فعالیت در بیرون از شهر ارائه کنند.

سردار مسلمی به شباهت‌های برخی دارو‌ها بین سگ و انسان اشاره کرد و افزود: متاسفانه دارو‌ها به سادگی در اختیار صاحبان سگ قرار می‌گیرد و بیماران با مشکل تامین دارو مواجه اند و باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه باید مراکز غیرمجاز فروش سگ در استان تعطیل و از ایجاد مراکز فروش حقیقی و مجازی سگ در استان جلوگیری شود، بیان کرد: فرهنگ سازی در حوزه مضرات سگ از منظر دینی با ظرافت و خلاقیت که با عقل انسان امروزی سازگار باشد مورد توجه صدا و سیما مرکز مازندران باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها