گردان «نانوایی چریک پیر» عازم کربلا شدند

گردان بانوان نانوا از شهر خانوک زرند، راهی سفر اربعین شدند تا با پخت نان پذیرای زائران اربعین باشند.
کد خبر: ۵۴۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳ - 10September 2022

گردان نانوایی چریک پیر خانوک زرند عازم کربلای معلی شدند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، گردان بانوان نانوا از شهر خانوک از توابع شهرستان زرند بار سفر بسته تا پیش از اربعین، نان گرم و محلی کرمانی را به زائران اباعبدالله (ع) طبخ کنند.

«علی اسدی» مسئول گردان نانوایان شهر خانوک امروز با اشاره به اینکه گردان نانوایان از زمان جنگ تحمیلی توسط «زهرا اسدی» که عنوان چریک پیر را از طرف سردار سپاه اسلام حاج قاسم لقب گرفت، راه‌اندازی شد، اظهار داشت: پس از جنگ نیز ما توانستیم این راه را ادامه دهیم تا در اربعین حسینی خدمتی به زوار امام حسین (ع) کرده باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه تعداد نیرو‌های این گردان ۱۰۰ عضو شامل ۸۰ خانم و ۲۰ آقا است عنوان کرد: گردان نانوایان در طول سال در برخی از مراسم‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند. در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز گردان نانوایان انجام وظیفه کردند.

مسئول گردان نانوایان شهر خانوک توضیح داد: «فاطمه زادخوش»، دختر مرحوم «زهرا اسدی» و مادر شهیدان «مهدی» و «جابر مهدوی» چند سالی ادامه دهنده راه مادرش بود که امسال در این سفر از وجود این مادر شهید محروم هستیم. توصیه وی این بود که پرچم گردان نانوایی را بر زمین نگذاریم.

اسدی گفت: رفت و آمد ما به عراق در مجموع حدود ۱۸ روز به طول می‎انجامد؛ ما از ۱۴ شهریور عازم شدیم تا سه روز پس از اربعین حضور خواهیم داشت. در این مدت روزی سه هزار نان در «شارع العباس» کربلا پخته و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها