کارشناس حقوق بین‌الملل:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران مصداق تروریسم است

فاطمی با اشاره به اینکه ایران یکی از قربانیان تروریسم است، از تحریم‌های آمریکا به عنوان مصداق تروریسم یاد کرد.
کد خبر: ۵۴۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ - 04September 2022

تحریم‌های آمریکا علیه ایران مصداق تروریسم است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد فاطمی» کارشناس حقوق بین‌الملل در گفت‌وگویی ضمن اشاره به اقدامات تروریستی صورت گرفته علیه ایران، اظهار داشت: کشورمان از قربانیان اصلی تروریسم در جهان است.

کارشناس حقوق بین‌الملل مطرح کرد: ایران در سال‌های اخیر همواره به اشکال مختلف قربانی تروریسم شده است و عاملان این جنایت‌ها نیز اعتراف کرده‎اند که ایران را هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده‎اند.

«فاطمی» در ادامه با اشاره به شهدای ترور در ایران، گفت: گروهک تروریستی منافقین از عاملان اصلی جنایت‌های تروریستی در ایران است و این اقدامات را در سایه حمایت غربی‌ها و استاندارد‌های دوگانه آنان انجام داده است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در دهه‌های اخیر، تاکید کرد: تروریسم فقط اسلحه در دست گرفتن و کشتار مردم نیست؛ وقتی کشوری را به ویژه در ابعاد انسان دوستانه مانند تامین دارو یا مسائل اقتصادی تحریم و ملتی را از دسترسی به امکانات و حقوق اولیه زندگی محروم می‌کنند، این مصداق علمی و عملی تروریسم است.

«فاطمی» افزود: موضوع تحریم‌ها در حقوق بین الملل امروزه باید بازبینی شود و مسائلی مانند تروریسم پزشکی، تروریسم اقتصادی، تروریسم آموزشی، … و موضوع مبارزه با این ابعاد تروریسم باید در این حقوق بین الملل گنجانده شده و کار شود.

به گفته وی، این موضوع همت و اراده جهانی می‌خواهد؛ حقوقدانان در سطح جهان باید زنگ خطر را به صدا در بیاورند و تروریسم را از عناوین محدود سنتی اش خارج کنند.  

کارشناس حقوق بین‌الملل، در پایان گفت: با توجه به اقتضائات جهانی، تحولات عرصه بین الملل و تغییرات در رفتار‌ها و اقدامات تروریستی، موضوع تروریسم باید از چارچوب سنتی خارج شده و بسط یابد تا مانع کشور‌های مختلف در استفاده از تحریم‌ها برای تهدید و ترور موجودیت یک ملت شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها