قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور:

باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کرد

ابن‌الدین حمیدی گفت: باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و در عمل عرضه کرد، باید این الگو را به نظریه تبدیل کرد و در گفتمان جاری دانشگاه و در متون دانشگاهی بیان کنیم.
کد خبر: ۵۴۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 31August 2022

باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدرضا ابن‌الدین حمیدی» قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در گردهمایی کمیته‌ها و کارگروه‌های شورای راهبردی معاونت زنان بسیج تهران بزرگ ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع اساتید مومن، بر ضرورت حمایت هر چه بیشتر از جریان انقلاب اسلامی تاکید کرده و اظهار داشت: این روزها، روز‌های سختی است ما در فشار «مارپیچ سکوت» قرار گرفته‌ایم؛ وقتی جریان حقی گمان کند در اقلیت است، فکر می‌کند باید سکوت کند؛ چه کسی باید این سکوت را بشکند، جز استاد دانشگاهی که شجاعت در سخن، بلاغت در گفتگو و بصیرت دینی و سیاسی دارد و بسیجی هم هست، چه کسی را می‌توان نام برد.

ابن‌الدین حمیدی با این توصیف که بسیج اساتید امام اقشار است، از ظرفیت بی‌نظیر نهضت استادی بسیج با ۱۰۸۰ کانون دانشگاهی در سراسر کشور و ۵۶ هزار عضو بسیجی سخن گفت و بر اهمیت فعالیت استادان بسیجی تهران بزرگ تاکید کرد.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور افزود: حدود ۱۳ درصد اساتیدی که عضو هیات علمی هستند خانم‌ها بوده و این عدد قابل توجهی است. ۲۱ درصد اساتید بسیجی را نیز استادان خواهر تشکیل می‌دهند. این مایه مباهات است که زنان فرهیخته در این عرصه فعالانه در میدان هستند.

وی در ادامه درخصوص طرح اعتلای بسیج مصوب مقام معظم رهبری و برنامه‌ای که برای حضور بانوان در آن پیش بینی شده بیان کرد: از استادان خانم در طرح اعتلای بسیج کار علمی خواسته شده است. ماموریت اول خانم‌ها، کار علمی است. تشکیل گروه‌های علمی مسئله محور ماموریت مورد مطالبه بسیج اساتید از بانوان استاد است.

این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد الگوی سوم زن مسلمان عنوان کرد: باید الگوی سوم زن تراز انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و در عمل عرضه نمود. باید این الگو را به نظریه تبدیل کرد و در گفتمان جاری دانشگاه و در متون دانشگاهی بیان کنیم.

ابن‌الدین حمیدی همچنین از شیوه‌نامه تشکیل اندیشکده‌‍‌های راهبردی بسیج اساتید سخن گفت و افزود: هر زمان سه کارگروه‌های مسئله محور در یک کانون شکل گیرد، این مجموعه می‌تواند یک اندیشکده مطالعات راهبردی را تشکیل دهد نتایج مطالعات کارگروه‌ها نیز می‌تواند به صورت بسته سیاستی، ارائه شود یعنی راه حل مسئله با روش علمی ارائه باشد.

وی سپس از ارائه بسته‌های راهبردی به کمیته‌های تخصصی مجلس و معاونت ریاست جمهوری و قوای سه گانه و روش مطالبه گری سخن گفت و همچنین در موضوع برگزاری استارت‌آپ‌ها، کرسی‌های مناظره، نقد و نظریه پردازی و همایش‌های بین‌المللی مطالبی را عنوان کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار