رئیس پلیس راهور فاتب:

اقدامات پلیس برای اربعین حسینی و بازگشایی مدارس/ ۸ برابر ظرفیت معابر تهران خودرو وجود دارد

سردار حمیدی درباره اقدامات پلیس به مناسبت اربعین حسینی گفت: پیشنهاد داده‌ایم زمان تردد کامیونت‌ها را تغییر داده و از ساعت ۹ قرار دهیم تا ترافیک را تشدید نکنند؛ همچنین فعالیت‌های عمرانی قبل از اربعین یعنی حدودا از ۲۰ شهریور تا بعد از دوره پیک که هفته سوم مهر است، متوقف شود.
کد خبر: ۵۴۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ - 30August 2022

هشت برابر معابر خودرو در تهران وجود دارد/ اقدامات پلیس برای در اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راهور فاتب ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اشاره به اینکه شرایط نشان می‌دهد ترافیک تهران با شیب ملایم در حال افزایش است، اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس این ترافیک در مهر به اوج خود خواهد رسید که پیش‌بینی ما افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در پایان شهریور و اوایل مهر است لذا در این خصوص جلساتی با دستگاه‌های مربوطه برگزار کردیم تا شرایط را بهتر کنیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه تعداد جمعیت و خودرو در حال افزایش است و این باعث افزایش ترافیک شده است، گفت: ترافیک سنگین و آلودگی هوا در نیمه دوم سال از موضوعاتی است که دامن‌گیر مردم تهران خواهد شد، از این‌رو امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد حداکثر توان مجموعه حمل و نقل عمومی در اختیار مردم قرار گیرد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: پیشنهاد داده‌ایم زمان تردد کامیونت‌ها را تغییر داده و از ساعت ۹ قرار دهیم تا ترافیک را تشدید نکنند همچنین فعالیت‌های عمرانی قبل از اربعین یعنی حدودا از ۲۰ شهریور تا بعد از دوره پیک که هفته سوم مهر است، متوقف شود.

وی با اعلام اینکه پیگیر هستیم تا ساعات شروع کار ادارات شناور شود، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باعث افزایش ترافیک می‌شود همزمانی ساعات شروع ادارات، دستگاه‌ها و مدارس است که می‌توان با شناور کردن ساعات آغاز به کار فعالیت‌ها این مساله را مدیریت کرد.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه طرح‌های ترافیکی را با جدیت ادامه می‌دهیم، گفت: به صورت روزانه هزار نفر به طور میانگین در طرح موتویار آموزش داده می‌شوند که ۱۵۰ تا ۲۰۰ موتورسیکلت فاقد پلاک بوده و یا سایر جرایم را دارند، لذا توقیف می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فاتب با اشاره به طرح جناقی گفت: این طرح باعث مدیریت ترافیک می‌شود؛ افرادی که از خطوط اضطرار استفاده می‌کنند اعمال قانون شده و به صورت ساعتی توقیف می‌شوند.

سردار حمیدی اضافه کرد: طرح‌های انضباط ترافیکی در شش ماهه دوم سال ادامه پیدا خواهند کرد که برخورد موتورسیکلت‌های سنگین نیز در دستور کار است.

رئیس پلیس راهور فاتب درباره برخورد با وانت‌بار‌هایی که سد معبر می‌کنند، گفت: میزان جریمه این خودرو‌ها بازدارنده نبود و با مراجع قضایی هماهنگ کرده‌ایم و این خودرو‌ها توقیف یک ماهه خواهند شد.

سردار حمیدی گفت: هشت برابر معابر در تهران خودرو داریم و متاسفانه طرح خروج خودرو‌های فرسوده متوقف شده است.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار