نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

فتح در جنگ رسانه‌ای با «جهاد تبیین»/ مجاهدان عرصه رسانه از جوسازی‎‎های دشمن نهراسند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: رزمندگان عرصه رسانه در جنگ رسانه‌ای امروز باید بدون دغدغه و نگرانی نسبت به آبرو و سخن مردم، فقط خود را معتقد به حقیقت بدانند و در تبیین مسائل، از جوسازی دشمن نترسند زیرا در برابر همه این هجمه و فشار روانی، فتح و ظفر جز با تقید و تعهد به جهاد تبیین حاصل نمی‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ - 28August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با «عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه و مسئولین سازمان‌های بسیج رسانه استان‎ها که امروز در حسینیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: بیان گذشته و عبرت‌آموزی از تاریخ می‌تواند تا حد زیادی به الگوگیری از تجربیات موفق انقلاب اسلامی کمک کند. در این میان، نخستین امتیاز بسیج رسانه، بصیرت اعضای آن است که اقتضای شغل آنان باعث می‌شود تا به خاطر عشقی که به رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام دارند، برای اجرای راهبردهای رسانه‌ای انقلاب با بصیرت وارد عمل شوند.

وی با اشاره به فلسفه ایجاد بسیج مستضعفین در کشور افزود: از زمانی که آمریکا به طبس حمله کرد، اندیشه تشکیل بسیج مستضعفین به ذهن امام خمینی (ره) خطور کرد. امام، عبد صالح خدا بود و علیرغم اینکه همواره به چشم سیاست و رهبری به شخصیت بنیان‌گذار کبیر انقلاب نگاه می‌کنیم اما عظمت ذاتی بنیانگذار انقلاب اسلامی به خاطر باورمندی ایشان به خدا و وعده‌های صادقه الهی بود، امام خمینی (ره) باور داشتند اتحاد انسان‌های تراز انقلاب اسلامی در قالب بسیج مستضعفین، می‌تواند مستکبران عالم را به زانو دربیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از امتیازات ویژه امام خمینی (ره)، مستندبودن رویکردها و دستورات ایشان بود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در جنگ بدر، حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر از کفار قریش مسلح به جدیدترین سلاح‌ها، زره‌ها و ادوات نظامی در برابر ۳۱۳ نفر مسلمانی قرار گرفتند که بدون زره، همگی پیاده و تنها مسلح به یک شمشیر بودند اما در نهایت نتیجه جنگ به فتح عظیم مسلمین انجامید، امام خمینی (ره) نیز باور داشتند که لشکر ۲۰ میلیونی مجهز به سلاح ایمان می‌تواند مستکبران را زمین‌گیر کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: عملکرد شهدای دفاع مقدس می‌تواند الگوی فعالان رسانه انقلاب اسلامی باشد زیرا جنگ رسانه‌ای کنونی هم کمتر از دفاع مقدس نیست. همان‌گونه که در زمان محاصره خرمشهر، شهید جهان‌آرا به اتفاق کمتر از ۱۰ رزمنده بسیجی با حداقل امکانات و تجهیزات توانست به مدت سه ماه، لشکرهای زرهی مجهز بعثی‌ها را متوقف و زمین‌گیر کند، این شیوه کار باید در دستورکار اصحاب رسانه و همه آن‌هایی باشد که اراده دارند تا در برابر قدرت‌های رسانه‌ای استکبار جهانی ایستادگی کنند.

امام جمعه مشهد ضمن ابراز امیدواری از تحول اخیر عرصه‌های فرهنگی و ارتقای بینش سیاسی در میان فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی تصریح کرد: عرصه‌های فرهنگی در سال‌های اخیر دچار تحول و دگرگونی چشمگیری شده‌اند و در همه فعالان این عرصه از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها گرفته تا ائمه جماعات شهرستان‌ها و حتی مبلغان مذهبی در روستاها رشد بینش سیاسی و بصیرت انقلابی اتفاق افتاده است.

علم‌الهدی تأکید کرد: اسلام دین رسانه است و از صدها سال قبل، روضه‌خوانان و سخنرانان مذهبی به‌عنوان صاحبان تریبون و منبر، رسانه توانایی را در اختیار داشته‌اند که از تحصیل‌کرده‌ترین اقشار جامعه تا ساده‌ترین افراد را مخاطب خود قرار داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: انقلابی که از مبارزه با رژیم طاغوتی ایران آغاز شد و در ادامه حکومت اسلامی را به‌عنوان یک ابزار به دست گرفت تا بتواند مبانی فکری خود را به جهان صادر کند، امروز در مرحله صدور گفتمان قرار دارد و در اینجاست که رسانه اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: همان‌طور که در روز عاشورا، لشکر حضرت سیدالشهدا (ع) با ۱۲۰ نفر شهید، بیش از پنج هزار نفر از عناصر پلید لشکر دشمن را به درک واصل کرد، این رویکرد در جنگ رسانه‌ای امروز هم مبناست و رزمندگان در این عرصه باید بدون دغدغه و نگرانی نسبت به آبرو و سخن مردم، فقط خود را معتقد به حقیقت بدانند و در تبیین مسائل، از جوسازی دشمن نترسند زیرا در برابر همه این هجمه و فشار روانی، فتح و ظفر جز با تقید و تعهد به جهاد تبیین حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها