تولیت آستان قدس رضوی:

اتحاد ایران و عراق، واهمه نظام سلطه را به‌همراه داشته است

حجت‌الاسلام «مروی» گفت: ایران و عراق قدرتمند، ثروتمند و دارای تمدن کهن هستند درحالی‌که بسیاری از کشورهای اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار، قدرت و ثروتی نیستند؛ بر همین اساس دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.
کد خبر: ۵۲۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ - 09June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق شب گذشته ضمن تشرف بارگاه منور امام رضا (ع) با حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام مروی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی فراوان میان ایران و عراق، اختلاف‌افکنی بین این دو ملت را راهبرد دشمنان اسلام دانست و اظهار داشت: دشمنان همواره با دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف تلاش کردند میان مردم دو کشور بزرگ و قدرتمند ایران و عراق اختلاف و دشمنی ایجاد کنند تا از این طریق به اتحاد مسلمانان ضربه بزنند.

وی تصریح کرد: عتبات عالیات در عراق و ایران مایه وحدت و اتحاد میان این دو ملت ایران و عراق هستند، به برکت وجود مضجع‌های مطهر ائمه اطهار (ع) رابطه دوستی و روحیه برادری عمیقی بین مردم این دو کشور برقرار است.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه ایران و عراق دارای تمدن کهن هستند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دارای چنین تمدن، اقتدار، قدرت و ثروتی نیستند؛ لذا دشمن نسبت به اتحاد و همدلی مردم این دو کشور بزرگ منطقه نگرانی و واهمه دارد.

وی رسانه را یکی از ابزار مهم دشمن در اختلاف‌افکنی دانست و تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند با بهره‌گیری از ابزار رسانه بین دو ملت ایران و عراق اختلاف‌افکنی کنند و این بر عهده نخبگان دو کشور است که در جهت مقابله با دشمنان از قدرت رسانه‌ای خود استفاده کنند تا توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان خنثی شود.

مروی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات فرهنگی آستان قدس به زائران عراقی در حرم حضرت رضا (ع) اشاره کرد و گفت: هرکسی به حرم مطهر رضوی پا می‌گذارد، صرف‌نظر از ملیت، زبان و موقعیت اجتماعی، زائر و میهمان حضرت رضا (ع) است؛ لذا به بهترین نحو مورد احترام و تکریم خدام رضوی قرار می‌گیرد، زائران عراقی نیز از این امر مستثنا نبوده و به همین منظور صحن غدیر و یک رواق را ویژه زائران عرب‌زبان اختصاص داده شده است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در این دیدار از وزیر کشور عراق، اختصاص تسهیلات ویژه برای مردم مشهد و مجاورین امام رضا (ع) برای سفر به آن کشور و زیارت عتبات عالیات را پیشنهاد کرد که وزیر کشور عراق نیز ضمن موافقت با آن، گفت: خدمت به زائران امام حسین (ع) به‌ویژه مردم مشهد را برای خود افتخار می‌دانم؛ در تفاهم‌نامه‌ای با دولت ایران امکان ورود روزانه ۲ هزار زائر بدون روادید از گذرگاه‌های زمینی به عراق فراهم شده است که بنده به احترام و برای تکریم مردم عزیز مشهد، علاوه بر آن عدد روزانه ۵۰۰ نفر نیز برای مجاوران حضرت رضا (ع) سهمیه ویژه در نظر می‌گیریم.

وزیر کشور عراق در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه خداوند را شاکرم که در ایام میلاد حضرت رضا (ع) توفیق سفر به مشهد را یافته‌ام، به اهداف سفر خود به ایران اشاره کرد و بیان داشت: افزایش تعاملات و همکاری‌ها میان ایران و عراق و تسهیل شرایط تشرف زائران به اعتاب مقدسه این دو کشور از اهداف این سفر بوده است.

الغانمی در این دیدار روابط ایران و عراق را دوستانه، برادرانه و روبه رشد توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار