مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس ‌همدان مطرح کرد؛

پیشگامی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان در راه‌اندازی نهضت ترجمه از داخل به خارج

«برخوردار» گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نسبت به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص راه‌اندازی نهضت ترجمه از داخل به خارج، پیشگام بوده است.
کد خبر: ۵۲۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ - 07June 2022

پیشگامی حفظ آثار دفاع مقدس همدان در راه‌اندازی نهضت ترجمه از داخل به خارجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‌همدان امروز در حاشیه دیدار خانواده شهید «احمد روستایی» با عوامل اجرایی همایش بین‌المللی «نهضت ترجمه» با اشاره به نقش مهم نویسندگان ادبیات پایداری در ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت در ملل مختلف، اظهار داشت: نویسندگان می‌توانند نسبت به معرفی قهرمانان تاریخی  یک کشور تأثیرگذار باشند و با معرفی افراد شاخص و موفق کشورشان به سایر ملل به‌نوعی الگوسازی کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را بومی‌سازی کنند.

وی افزود: یکی از راه‌های رسیدن به این هدف مهم برگزاری همایش «نهضت ترجمه» بود که این همایش  بسیار در انتقال و تبادل فرهنگ ایثار و شهادت ایران اسلامی مؤثر بود.

برخوردار متذکر شد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در دستور کار خود دارد با تمام توان نسبت به ترجمه آثار دفاع مقدس و نشر آن در فرهنگ‌های مختلف اقدام کند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان  در حال پیگیری آن است، حمایت از نخبگان و فرهیختگان علمی است تا کتب مختلف دفاع مقدس را به زبان‌های مختلف ترجمه کنند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ‌همدان خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان نسبت به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص راه‌اندازی نهضت ترجمه از داخل به خارج، پیشگام بوده و با برگزاری این همایش و برنامه‌های حمایتی از نخبگان علمی که توانایی ترجمه کتب دفاع مقدس به زبان‌های مختلف را دارند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها