فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است

سرتیپ دوم پاسدار «سالاری» گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پر از حماسه ایران اسلامی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم به منصه ظهور رسید.
کد خبر: ۵۲۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ - 24May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، سرتیپ دوم پاسدار «اباذر سالاری» عصر امروز سه‌شنبه در آیین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی، اظهارداشت: حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پر از حماسه ایران اسلامی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم به منصه ظهور رسید و این جمله معروف امام راحل که؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد» مبین این بوده که هرجا به خدا توکل کردیم خدا نیز به کمک ما آمده است.

وی با بیان این جمله که خرمشهر همان خونین شهر و نگین درخشانی است که بر انگشتر این نظام درخشان بود، بیان کرد: استقلال و آزادی امروز ایران اسلامی حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب امام حسین(ع) فرا گرفتند و این روز یادگاری از حماسه‌های آنان است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه داد: کشورهای استکباری در راس آنها آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات خصمانه خود را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ ادامه دادند و با حمایت‌های تسلیحاتی و در اختیار قراردادن مدرن‌ترین تجهیزات نظامی به صدام، تلاش کردند مسلمان کشی (شیعه علیه شیعه) به راه بیندازند و این جنایتی بود که آمریکا با استفاده از صدام بعثی این نقشه را طراحی و به اجرا گذاشت.

سردار سالاری تصریح کرد: براساس محاسبات نظامی آمریکا با زبان صدام قرار بود یک روزه خرمشهر، سه روزه اهواز و کمتر از یکماه در تهران فتح شود اما آنها فراموش کرده بودند که انقلاب اسلامی ایران متکی به عنایت‌های خدا و امام زمان(عج) است.

وی افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پر از حماسه ایران اسلامی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم به منصه ظهور رسید و این جمله معروف امام راحل که؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد» مبین این بوده که هرجا به خدا توکل کردیم خدا نیز به کمک ما آمده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) تبعیت محض از ولایت وفقیه و عمل به تکلیف در هر پست و مقامی که هستیم را ادامه مسیر شهدا دانست و اضافه کرد: پیام شهدا این است؛ آنچه موجب انسجام، اتحاد و مقاومت است، خداباوری و خدایاوری رزمندگان می‌باشد و اینکه به وعده‌های خدا اعتماد کنیم.

در این مراسم از ۱۵ خانواده شهید جامعه دریایی و بندری استان هرمزگان و پنج شرکت مستقر در بندر شهید رجایی به عنوان خادمان امور شهدا تجلیل شد. 

گرامیداشت یاد ۱۵ شهید دریایی و بندری هرمزگان با برپایی نمایشگاه عکس

سرتیپ دوم پاسدار «اباذر سالاری» فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان پس از سخنرانی در آیین بزرگداشت سالروز تدفین شهدای گمنام بندر شهید رجایی با حضور در نمایشگاه دفاع مقدس جامعه دریایی و بندری که در ساختمان مرکزی این اداره کل واقع شده است، بازدید کرد.

در این نمایشگاه تصاویری از شهدای دفاع مقدس و ابزار و ادواتی که در آن ایام مورد استفاده رزمندگان جبهه‌های جنگ قرار می‌گرفته، به معرض دید عموم درآمده است.

حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۵ شهید در مشاغل ملوان، موتوریست، سرراهنما و آشپز که بر روی شناورهای یدک‌کش، کاروان کشتی‌ها را به سمت بنادر جنوبی همراهی می‌کردند، را تقدیم انقلاب نموده است.

سال گذشته همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۱۸ و ۲۰ ساله که در عملیات‌های«والفجر مقدماتی و بدر» به شهادت رسیده بودند پس از تفحص در مناطق عملیاتی «فکه و شرق دجله» وارد استان هرمزگان شد و پس از تشییع باشکوه مردم ولایتمدار استان هرمزگان، با حضور جامعه دریایی و بندری در بندر شهید رجایی تدفین و آرام گرفتند.

انتهای پیام/ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار