فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا:

فتح خرمشهر برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین است

امیر «طاهری» گفت: فتح خرمشهر برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین است و صدام با تمام توان و تجهیزات در تلاش بود که خرمشهر فتح نشود و به همین دلیل موانع مختلفی را در ابعاد یک در یک کیلومتری در این شهر ایجاد کرده بود.
کد خبر: ۵۲۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 24May 2022

فتح خرمشهر برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، امیر سرتیپ‌دوم «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا، امروز (سه‌شنبه) در مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، فرمانده انتظامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان، در تالار «گل نرگس» کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر هیمنه پوشالی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا را در هم شکست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: دشمن حملات گسترده فکری و ذهنی به نسل جوانان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: خرمشهر در سایه همدلی و اتحاد بین نیرو‌های مسلح، بسیج، جهاد سازندگی و... خدا آزاد کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین است، خاطرنشان کرد: صدام با تمام توان و تجهیزات در تلاش بود که خرمشهر فتح نشود و به همین دلیل موانع مختلفی را در ابعاد یک در یک کیلومتری در این شهر ایجاد کرده بود.

طاهری ادامه داد: صدام بار‌ها گفته بود که امکان ندارد ایرانی‌ها خرمشهر را پس بگیرند و به نیروهایش تاکید کرده بود که دفاع از خرمشهر همانند دفاع از بصره و بغداد است.

وی تصریح کرد: اهمیت اشغال و تصرف خرمشهر برای رژیم بعث به حدی بود که صدام گفته بود اگر ایرانی‌ها روزی خرمشهر را پس بگیرند، کلید بصره را به آن‌ها خواهم داد.

طاهری گفت: با لطف خدا و هدایت‌های حضرت امام خمینی (ره) و در سایه اتحاد و انسجام بین نیرو‌های مسلح، بسیج و خصوصاً مردم، خرمشهر آزاد و هیمنه استکبار جهانی در این عملیات شکسته شد.

وی افزود: سرانجام بعد از ۱۹ ماه ایستادگی و مقاومت، خرمشهر به آغوش ملت برگشت و دشمن تا بن دندان مسلح از تجهیزات روز دنیا در مقابل رزمندگانی که تنها پشتیبان آن‌ها اعتقاد و معنویت بود، به زانو در آمد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا بیان کرد: دشمن تا آن روز تصور می‌کرد که هیچ‌گاه رزمندگان اسلام نمی‌توانند خرمشهر را پس بگیرند؛ اما در این عملیات استکبار جهانی به کفایت و صلابت رزمی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پی برد.

طاهری گفت: آنچه که امروز بیش از هر چیزی اهمیت دارد، ضرورت جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی خصوصا به نسل جوان است؛ چراکه دشمنان در تلاش هستند تا واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهند و نقاط قوت و پیروزی نظام را کمرنگ و نقاط ضعف را برجسته نشان دهند.

وی افزود: امروز دشمنان قدرت و جرأت جنگ سخت در مقابل ملت ایران اسلامی را ندارند؛ چراکه در دفاع مقدس سیلی سختی را از ملت خورده‌اند و می‌دانند هرگز در جنگ سخت پیروز نمی‌شوند.

طاهری با بیان اینکه ملت ایران اسلامی یک ملت شجاع، شهادت‌طلب و خستگی‌ناپذیر است، تاکید کرد: دشمن می‌داند در صورت دست‌درازی به کشورمان، حتماً دستش را قطع خواهیم کرد؛ بنابراین حمله فکری و ذهنی خصوصا به نسل جوانان را در دستور کار خود قرار داده و حملات سنگینی را در این زمینه در حال انجام دارد؛ لذا وظیفه همگان است که با روشنگری، تبیین و شفاف‌سازی، این حملات را خنثی کنند.

در پایان این مراسم تعدادی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه در عملیات آزادسازی خرمشهر، تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار