امام جمعه موقت جوانرود عنوان کرد؛

حفظ «وحدت»؛ یکی از مهمترین رسالت‌های علما و روحانیون

ماموستا «حسامی» گفت: تبلیغ دین و دفاع همه‌جانبه از آن، تربیت روحی و آرامش جامعه، حفظ وحدت و یکپارچگی، احترام به مذاهب مختلف، مبارزه با خرافات و پرهیز از افراطی‌گری، از مهمترین رسالت‌های روحانیت در دنیای امروز است.
کد خبر: ۵۲۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ - 17May 2022

از مهمترین رسالت های علما و روحانیون حفظ وحدت و یکپارچگی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا «محمدعزیز حسامی» امام جمعه موقت شهرستان «جوانرود»، امروز (سه‌شنبه) در یادواره شهدای روحانی این شهرستان که با حضور مسئولان، علما و روحانیون برگزار شد، علما را وارثان انبیاء دانست و اظهار داشت: تکریم علما تکریم شریعت دین اسلام است.

وی به رسالت مهم علما و روحانیون اشاره کرد و افزود: تبلیغ دین و دفاع همه‌جانبه از آن، تربیت روحی و آرامش جامعه، حفظ وحدت و یکپارچگی، احترام به مذاهب مختلف، مبارزه با خرافات و پرهیز از افراطی‌گری، از مهمترین رسالت‌های روحانیت در دنیای امروز است.

وی به جایگاه و شأن علمای دین اشاره کرد و بیان داشت: هزینه کردن برای روحانیون و علمای دینی، هزینه برای دین، امنیت و آرامش جامعه است.

همچنین، حجت‌الاسلام «شمس‌الله جلیلیان» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این مراسم، با بیان اینکه جایگاه علما در اسلام جایگاه رفیع و مقدسی است، اظهار داشت: قلم علما ارزشی بالاتر از خون شهدا دارد.

وی افزود: شهدای روحانی علاوه بر اینکه مردم را در انجام امور دینی و مذهبی راهنمایی و هدایت می‌کردند، در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلاح بر دست گرفته و مقابل دشمنان مبارزه کردند که این مهم بیانگر نقش‌آفرینی آن‌ها در دفاع از ارزش‌های دین اسلام است.

حجت‌الاسلام جلیلیان، «جهاد تبیین» و خنثی کردن توطئه دشمنان را از مهم‌ترین مسئولیت‌های روحانیون برشمرد و گفت: مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها یک جراحی بزرگ و اثربخش برای آینده اقتصاد کشور است و لازم است روحانیون طرح اقتصادی مردمی‌سازی یارانه‌ها را برای مردم تبیین کنند و با بیان فواید آن، از نگرانی جامعه بکاهند.

وی یادآور شد: تا زمانی که در مسیر و سیره ولایت فقیه باشیم و زندگی خود را براساس آن تنظیم کنیم، هیچ قدرتی نمی‌تواند جامعه ما را متزلزل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها