مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان:

شهید باهنر مرد بی تظاهری بود/شهیدان مطهری و بهشتی برای قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند

سردار محمدرضا حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، در مراسم گرمیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در سخنانی با گرامیداشت یاد 17 هزار شهید ترور گفت: شهید باهنر مرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می گذرد.
کد خبر: ۵۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ - 01September 2015

شهید باهنر مرد بی تظاهری بود/شهیدان مطهری و بهشتی برای قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان ،سردار محمدرضا حسنی سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در مراسم گرمیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت در سخنانی با گرامیداشت یاد 17 هزار شهید ترور گفت: دشمنان منطق گفتگو و تعامل و تحمل این حکومت الهی را نداشتند و 17 هزار از عزیزان ما را گرفتند.

وی ادامه داد: شهید باهنر کسی است که رهبری در مورد او فرمود شهید باهنر، مرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می گذرد. وی نوشته های زیادی داشت و کتاب های زیادی را تنظیم کرده بود.ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند.

وی ادامه داد:نقش شهید رجایی و باهنر در افشا نمودن ماهیت  منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود.

حسنی سعدی بیان داشت: وقتی شهید باهنر وزیر آموزش و پرورش شد از او سئوال کردند چه احساسی داری؟ پاسخ داد: تا امروز تربیت 4 فرزند را داشتم و امروز احساس مسئولیت تربیت 10 میلیون فرزند را دارم.

وی گفت: درود بر باهنری که وقتی در جیرفت یک کپر آتش گرفت، خود برای خاموش کردن آن اقدام کرد و او بیش از 30 اثر مکتوب دارد و از افتخارات استان است.

این مسئول افزود: شهید باهنر از فرط خستگی و کار، پزشکان او را توصیه به استراحت مطلق کرده بودند اما او گفته بود ما سالها آروزی چنین روزی داشتم و الان وقت استراحت نیست؛ با محلول های دارویی چشمانش را شسته بود و کار را ادامه داده بود.

در این مراسم که با حضور آیت الله موحدی کرمانی، استاندار، روحانیون و جمعی از مسئولین نظامی و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله برگزار شد؛ از خانواده شهید باهنر تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار