نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز انقلاب اسلامی شکست‌ناپذیر است

«محمدی لائینی» گفت: امروز مدیون شهدا هستیم و انقلاب با سرمایه‌گذاری‌های معنوی که شده شکست‌ناپذیر است.
کد خبر: ۵۱۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ - 12April 2022

انقلاب اسلامی شکست‌ناپذیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه دوشنبه در هیأت شمالی‌های مقیم تهران با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) اظهار داشت: توجه به حضرت خدیجه مجرب است.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه حق بزرگی به گردن ما دارد، گفت: همه مسلمانان مدیون حضرت خدیجه هستند و این بانو اولین ایمان آورندگان از بانوان به وجود مبارک حضرت محمد (ص) است. 

محمدی لائینی با بیان اینکه ایشان اولین شخصیتی است که به استقبال و انتظار یک حقیقت و یک واقعیت رفته، گفت: حضرت خدیجه کبری می‌دانست که پیامبر اکرم (ص)، پیغمبر آینده است.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه حضرت سلمان هم به استقبال و در انتظار این حقیقت و واقعیت رفته است، بیان داشت: علمای زیادی از یهود و مسیحیان نیز در انتظار ظهور پیغمبر بودند و در استقبال از حقیقت بعثت پیغمبر آخرالزمان بودند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها ایمان آوردند و بعضی‌ها بخاطر هوا و هوس و خودمحوری و خودخواهی که داشتند ایمان نیارودند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه ما هم که آشنایی و معرفت و منتظر امام زمان بودن را داریم به استقبال از حقیقت و واقعیتی نشسته‌ایم، اضافه کرد: یک عده هم بعد از ظهور امام زمان از مخالفین خواهند بودند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: نه تنها حضرت خدیجه (س) از حقیقت بعثت پیغمبر آگاه بود و ایمان داشت بلکه از حقیقت امامت و ولایت حضرت علی (ع) پیش از منسوب شدن حضرت ایمان آورده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه خدیجه کبری با دو حقیقت نبوت و امامت به استقبال و انتظار آنها پیش از وقوع ایمان آورده و از پیامبر دفاع کرد، خاطرنشان کرد: بعد از بعثت پیغمبر اکثر مردم متوجه شدند و بعضی ایمان آوردند و بعضی هم به جنگ و ستیز پرداختند. 

وی اظهار داشت: انسان‌ها به دو دسته مومن و غیرمومن تقسیم شدند و مومنان هم به دو گروه عافیت طلب و ایثارگر که پای ایمان خود می‌ایستند و مال و جان و حیثیت و موقعیت را فدا می‌کنند، تقسیم شدند و خدیجه کبری نه تنها ایمان آورده بلکه مومنی بوده که از ایمان و پیامبر خود حمایت و ایثار کرده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه سرمایه‌های خدیجه بخشی از پیشرفت اسلام بوده است، افزود: سرمایه خدیجه در سه سال حصر شعب ابیطالب خرج شد و ثروتش در اختیار اسلام بود و سرمایه‌اش زمینه ساز رشد و پیشرفت اسلام بود.

وی اضافه کرد: خدیجه تمام قد برای دفاع از پیغمبر ایستاد و پیغمبر را روحیه می‌اد و تشویق می‌کرد و خدیجه با حمایت‌های معنوی و عاطفی‌اش و علی (ع) با جهاد و شمشیر و دفاع گرم و دفاع سخت نقش بسیار بزرگ در پیروزی داشتند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه موفقیت اسلام مرهون ثروت خدیجه و دفاع علی (ع) بود و این سه نفر بنیانگذاران نهاد مقدم اسلام و سهام داران معنوی دین مبین اسلام هستند و ما مدیون این بنگاه ارزشی و فرهنگی و مکتب نورانی هستیم و باید قدر ارزش‌های دینی را بدانیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در راستای احیای این دین، اجرایی شدن این دین و حاکمیت و اقامه این دین تحقق پیدا کرده است، گفت: وجود امام راحل اسلام راستین و اسلام پابرهنگان و کوخ نشینان و ایثارگران و مستضعفان و مومنان را مطرح کرد.

محمدی لائینی بیان داشت: برای تحقق این اسلام انقلاب را مدیریت کرد و ملت پیروز شد و مسئله طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، دفاع مقدس و جبهه مقاومت از معجزه‌های انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: روز به روز عظمت انقلاب اسلامی گسترده‌تر می‌شود و سیاست‌های آمریکا نقش برآب و قوت‌های نظام بیشتر و بیشتر می‌شود و همه ما وظیفه داریم در راستای تحکیم انقلاب پای انقلاب بایستیم و مردم در جریان کرونا سنگ تمام گذاشتند.

وی بیان داشت: امروز مدیون شهدا هستیم انقلاب راهش را ادامه می‌دهد و آینده‌اش روشن است و با سرمایه‌گذاری‌های معنوی که شده شکست‌ناپذیر است و هیچکس نباید از حوزه انقلاب جدا شود و عافیت‌طلبی کند و کنار بنشیند و همه باید در میدان باشند و از انقلاب حمایت کنند.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که برجستگی‌های مردم مازندران باید تبیین و ترویج و توسعه پیدا کند، بیان داشت: مازندرانی‌ها در دین و دفاع مقدس و انقلاب نقش‌شان را نشان دادند و باید در تراز نگاه رهبر معظم انقلاب قرار بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار