مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌همدان:

دفاع از ارزش‌ها همانند دوران دفاع مقدس باید مردمی باشد

سردار «ظفری» با بیان اینکه همانند دوران دفاع مقدس که همه چیز مردمی بود باید دفاع از ارزش‌ها را مردمی کنیم، گفت: خیلی از استان‌ها تازه می‌خواهند مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تاسیس کنند، ما که این سرمایه بزرگ را داریم باید برای حفاظت از آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۵۱۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹ - 07April 2022

دفاع از ارزش‌ها همانند دوران دفاع مقدس باید مردمی باشد/همگان برای حفاظت از موزه فرهنگی و دفاع مقدس استان همدان تلاش کننندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» امروز در جلسه هیئت امناء مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان ضمن تشکر از اقدامات استاندار، اظهار داشت: همدلی انقلابی و الهی در مجموعه مدیریت استان حاکم است و بسیاری از اقدامات انجام شده توسط تیم مدیریتی فعلی استان، امور بر زمین مانده مدیران گذشته است.

وی گفت: در کل دنیا اندیشمندانی هستند که جنگ‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و این‌ها را در قالب ساختارهای آموزشی در دانشگاه‌های نظامی مطرح می‌کنند، بر همین اساس دشمن ویژگی‌های جنگجویان ایران و دلایل پیروزی آنان را بیان می‌کند.

سردار ظفری گفت: دشمن در خصوص ویژگی‌های رزمندگان ایران بعد از عملیات خیبر می‌گوید به قدری امامشان را دوست دارند که نمی‌شود و نمی‌توانیم ندارند و هرچه دارند با تمام وجود به کار می‌گیرند و فرماندهانشان نیز در کنار آنان می‌جنگند، پیروزی خود را قطعی می‌دانند و به کسی فکر نمی‌کنند، مشکلات را تحمل می‌کنند، اهل معنویت هستند، تجهیزات ساده دارند، به سادگی اسیر نمی‌شوند و وقتی هم اسیر می‌شوند در اسارت تسلیم نمی‌شوند.

امروز آزاده‌ها، ارکانی از معنویت در جامعه هستند

وی ادامه داد: امروز آزاده‌ها یک ارکانی از معنویت در جامعه هستند، در سایر کشورها  معمولاً آزاده‌ها وقتی برمی‌گردند چون فکر می‌کنند آنان را شستشوی مغزی داده‌اند دیگر به مجموعه نظامی راهشان نمی‌دهند، اما آزاده‌های ایران اسلامی وقتی می‌آیند ما را هم نیز مدیریت می‌کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: این اندیشمندان غربی نیز در خصوص رزمندگان دوران دفاع مقدس گفتند که از محاسبات ما استفاده می‌کنند، اما در عمل خود محاسبه جدا دارند و رفتارهای غیره منتظره عملیاتی در صحنه‌های نبرد دارند، دشمن گاهی می‌دانست در کجا عملیات ما شروع می‌شود، ولی از نوع برخورد بسیجی‌ها در صحنه نبرد و تاب‌آوری رزمندگان اطلاع نداشت.

قاعده‌های مدیریتی ما باید براساس مفاهیم دفاع مقدس باشد

وی خاطرنشان کرد: قاعده‌های مدیریتی ما باید براساس مفاهیم دفاع مقدس باشد، مدیران باید صرفه‌جویی را از فرمانده دوران دفاع مقدس یاد بگیرند که می‌گفت این فشنگ را از پول بچه یتیم برای شما آوردند و آن را بیهوده هدر ندهید.

سردار ظفری با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل حال همه فعالیت‌های فرهنگی می‌شود، گفت: همانند دوران دفاع مقدس که همه چیز مردمی بود، باید دفاع از ارزش‌ها را مردمی کنیم، در این راستا یک ساختاری برای حفاظت از این ارزش‌ها فراهم کردند. متاسفانه گاهی اوقات این اصول و ارزش‌ها در نگاه‌های سیاسی فراموش می‌شود.

وی ابراز داشت: ما در سطح استان به‌صورت رسمی دو ساختار خاص داریم، یک ساختار شورای هماهنگی دفاع مقدس که رسالت این شورا به عهده مدیر ارشد استان است و همه دستگاه‌ها هم به طور مستقیم و غیرمستقیم عضو این شورا هستند و یک ساختاری که آن هم رسالتش به عهده استاندار است هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که همه مدیران دلسوز و پاک عضو هیئت امنای این مرکز فرهنگی هستند و همچنین یک هیئت‌ مدیره دارد که جانشین دستگاه‌ها عضو این هیئت مدیره هستند و یکی از معاونین استاندار رئیس این هیئت مدیره است و این برای این است که مسائل اجرایی‌تر بشود و این هیئت مدیره یک اعضا و کارگروه‌هایی دارد و به صورت رسمی دست بچه‌های انقلاب را باز گذاشتیم و کاملاً مشخص کردن  چه اقداماتی در حوزه‌های مختلف باید انجام شود.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌همدان ضمن تشکر از تمامی ارگان‌های مرتبط جهت حفظ و نگهداری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان بیان داشت: قبل از اینکه هیئت مدیره تشکیل و حکمی صادر شود ادارات مرتبط در بحث نگه‌داری و توسعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان وارد شدند.

وی خاطر‌نشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان متعلق به همه استان است و مدیریت آن به دست بچه‌های استان است و لذا همه جمع شدیم که بببنیم در بحث‌های فرهنگی باید چکار کنیم، خیلی از استان‌ها تازه می‌خواهند این مرکز را تاسیس کنند، ما که این سرمایه بزرگ را داریم باید برای حفاظت از آن تلاش کنیم و همگی باید با یک نگاه همراه با ارق انقلابی فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار