نماینده ولی فقیه در مازندران:

«جهاد تبیین» با موضوع ملی شدن صنعت نفت ضرورت دارد

«محمدی لائینی» گفت: ملی شدن صنعت نفت خدمت بسیار ارزشمندی بود و باید در این زمینه جهاد تبیین داشته باشیم.
کد خبر: ۵۱۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ - 20March 2022

«جهاد تبیین» با موضوع ملی شدن صنعت نفت ضرورت داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ‌در دیدار با مدیران شرکت نفت منطقه ساری با گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت اظهار داشت: ملی شدن صنعت نفت خدمت بسیار ارزشمندی بود و باید در این زمینه جهاد تبیین داشته باشیم.

وی افزود: ملی شدن صنعت نفت گام مهمی بود و از غارت ظاهری جلوگیری شد و این ثروت به حساب ملت بازگشت از آنجا که حاکمانش دست نشانده و نوکر استکبار بودند چیزی عائد ملت نشد.

محمدی لائینی بیان داشت: راه اساسی را امام انجام داد و به جای ملی شدن صنعت نفت، رژیم و حاکمیت را ملی کرد و مردم حاکم شدند و ثروت در اختیار مردم قرار گرفت و باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: ناخرسندی دشمنان از انقلاب اسلامی به دلیل آن است که جمهوری اسلامی از قلمرو استعماری آنها خارج شد و استقلال دارد و این تفکر را به کل منطقه گسترش داد و راه عزت همین است که از اسارت بیگانگان خارج بشویم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با نفت با مافیای خارجی و داخلی مواجه هستیم چراکه هر کجا ثروت بیشتر باشد دست یازیدن و فساد و طمع بیشتر است و انتظار ما این است که متناسب با اختیارات و قدرت خود این حوزه را در استان سالم نگه داشته شود و ثروت ملی را در اختیار مردم قرار بدهیم و از سوءاستفاده و فساد در این حوزه جلوگیری بشود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مصرف مازوت نیروگاه شهید سلیمی نکا برای محیط زیست ضرر دارد و باید مسائل محیط زیست را جدی بگیریم، افزود: نرخ گذاری و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها روی ارزاق و اجناس و حمل و نقل ارتباط مستقیم دارد و رویکرد حمل و نقل با رویکرد شخصی محوری رویکرد خوبی نیست.

وی با بیان اینکه همچنین به صنعت ریل و قطار در استان توجه چندانی نشده است، ادامه داد: با گذشت ۴۲ سال از انقلاب هنوز خط ریلی استان تکمیل نشده است در صورتی که اگر قطار پرسرعت داشته باشیم مسیر شانزده ساعته ساری - مشهد چهارساعته سیر می‌شود.

امام جمعه ساری بیان داشت: متأسفانه برنامه اساسی در صنعت حمل و نقل نداریم و به جای سرمایه گذاری در صنعت ریلی روی خودرو سرمایه‌گذاری شده است.

محمدی لائینی متذکر شد: اساسی‌ترین خدمات و سرویس دهی‌ها مواد سوختی است و افت و قوتش روی تمام اجناس و ارزاق و بازار تاثیر می‌گذارد و مدیریت و نظارت درست و تصمیم‌گیری‌های درست مانع تنش در جامعه می‌شود و آرامش را حاکم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها