در آستانه روز خبرنگار صورت گرفت

تجدید میثاق خبرنگاران با آرمان های شهدای دفاع مقدس در قم

خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم در آستانه 17 مردادماه روز خبرنگار، با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) بار دیگر با آرمان های امام راحل(ره) و شهدای دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۵۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ - 07August 2015

تجدید میثاق خبرنگاران با آرمان های شهدای دفاع مقدس در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در مراسم تجدید میثاق خبرنگاران با شهدا که به همت بسیج رسانه استان قم و خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، سردار احمد فتوحی جانشین فرمانده لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در دوران دفاع مقدس به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران در سخت ترین شرایط اقلیمی تا پای جان از ولایت فقیه تبعیت کردند، گفت: ذهنیت ما از جنگ تحمیلی نباید فقط معطوف به مبارزه با عراق باشد؛ ما در جنگ در مقابل تمام دنیا و برخی نامردان داخلی ایستادیم در حالی که در مذاکرات فعلی، تنها با چند کشور مذاکره کردیم.

فتوحی افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به عشق امام خمینی(ره) از هیچ ایثاری در راه دفاع از خاک میهن دریغ نکردند و سلحشورانه مقابل دشمن بعثی ایستادند.

جانشین فرماندهی لشکر 17 در دوران دفاع مقدس با تاکید بر ضرورت پای بندی به تبعیت از ولایت فقیه تصریح کرد: حقیقت عینی این سخن امام که فرمودند «ملت ما از مردم حجاز زمان رسول الله(ص) و مردم کوفه دوران حضرت علی(ع) وفادارتر بودند»، در دوران دفاع مقدس جلوه گر شد.

در این مراسم، اصحاب رسانه استان با گلباران مزار شهیدانی چون مهدی زین الدین فرمانده شهید لشکر 17 و شهید محمد مهدی شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی یاد خبرنگاران شهید دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شهید شریفی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در قم، در 23 اسفند ماه 1364 در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسید، مزار این شهید در قطعه 9، ردیف سه، شماره 350 قرار دارد.

روز 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال 1377 به دست عوامل جهالت و نفاق به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار