شهید منطقی: بهترین افراد نزد خدا مجاهدان و جهادگران هستند

شهید «علی منطقی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: بهترین افراد نزد خدا مجاهدان و جهادگرانند. نماز ستون دین است و زینت‌دهنده نماز، جهاد با اخلاص، اخلاق و رفتار نیک است. وسیله رسیدن به رضای خدا شهادت است.
کد خبر: ۵۰۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 12April 2022

شهید منطقی: بهترین افراد نزد خدا مجاهدان و جهاد گرانندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علی منطقی» چهارم اسفند سال ۱۳۴۴ در همدان به دنیا آمد، وی از همان دوران کودکی علاقه وافری به کار و تلاش و کمک به همنوعان خود داشت، شرکت در کلاس‌های قرآن مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، زیارت عاشورا و سایر مراسم‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های او بود.

«علی منطقی» در سن ۱۴سالگی سنگر مدرسه را رها کرد و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. وی خود را همچون دیگر رزمندگان، سرباز امام خمینی (ره) می‌دانست و معتقد بود «اگر من به جبهه نروم، دیگری هم نرود؛ پس چه کسی مقابل آمریکا بایستد؟!».

«علی منطقی» در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و بار‌ها مجروح شد؛ اما کسی از درد‌ها و جراحاتش با خبر نشد، وی سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی فاو عراق دچار مصدومیت شیمیایی شد و سرانجام در بیست فروردین سال ۱۳۷۲ بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت به یاران شهیدش پیوست.

برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه، پایه‌گذاری دیدار با خانواده شهدا از طرف مسجد «میرزاتقی»، امر به معروف و نهی از منکر و گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بعد از دفاع مقدس، از جمله فعالیت‌های فرهنگی این شهید جبهه حق است.

شوخ‌طبعی، مهربانی، ایثار، صمیمیت، مسئولیت‌پذیری و ده‌ها صفت خوب و ارزنده دیگر، باعث شده بود که خاطراتی جاودانه از شهید «علی منطقی» در یاد همگان به جا ماند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید «علی منطقی»

خیلی به دوستانم علاقه‌مند هستم؛ خدایا توفیقی بده که بهترین و باوفاترین رفیق برای آن‌ها باشم.

خداوند گمشده ما را که خودش می‌داند و همان کسب رضایت خدای سبحان است، به ما برسان!

مکان، مکان مقدسی است؛ مرحله، مرحله آزمایش انسان‌هاست؛ هر شخص و فردی نسبت به اعمالش آزمایش می‌گردد، خداوند در این مکان ما را آزمایش می‌کند؛ عزیزان، دوستان باوفایم می‌دانم که همه این را می‌دانید به مشکلاتی که خداوند جهت آزمایش پیش پای ما می‌اندازد، فقط ما را می‌خواهد بسنجد و ما را نسبت به اعمالمان بسنجد و آزمایش کند، خدا را هرگز فراموش نکنید و به رضای خدا راضی باشید که می‌دانم هستید…

همه در محضر حق هستیم و آن‌چه در صحیفه کردار ماندنی است، اعمال و رفتار ما و آن‌چه موجب سعادت و جاودانی ما می‌شود، صفای معنویت و ثمرات خلوص بندگی است.

بهترین افراد نزد خدا مجاهدان و جهاد گرانند، نماز ستون دین است و زینت‌دهنده نماز، جهاد با اخلاص، اخلاق و رفتار نیک است. وسیله رسیدن به رضای خدا شهادت است، عزیزان زیارت عاشورای هر روز صبح را ترک نکنید.

برادرانم شما ما را دعا کنید که خداوند مقداری از شجاعت علی (ع) را در دل ما بیندازد و خلوص نیت به ما عطا کند…

خدا وجود مرا هم به حق حسین (ع) با وجود حسین (ع) پاکیزه گرداند…

خداوندا ما را نسبت به شهدا و دوستانمان وفادار کن و لحظه‌ای ما را به خودمان وامگذار.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها