مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد اردبیل رتبه دوم کشور را دارد

«بحرالعلومی» گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد استان اردبیل بسیار چشمگیر است و رتبه دوم کشوری را دارد.
کد خبر: ۵۰۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 22February 2022

کانون‌های فرهنگی مساجد اردبیل رتبه دوم کشور هستند

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ظهر امروز (سه‌شنبه) در آیین معارفه مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل که در تالار «بیضای اردبیلی» برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه ویژه کنونی استان اردبیل در ولایتمداری و فعالیت چشمگیر مساجد و هیات‌هاست؛ چنان‌که پیش از راه‌اندازی این کانون‌ها، هیات‌های مذهبی استان با قدمتی چند صد ساله مسئولیت فعالیت‌های مشابه را برعهده داشته‌اند و بر سرنوشت استان و حتی کشور تاثیرگذار بوده‌اند.

وی بیان کرد: شاخصه استان اردبیل در فعالیت‌های مرتبط با مساجد چنان است که کلیه شخصیت‌های برجسته منتسب به این استان از جمله در عرصه فرهنگ، هنر و ورزش بدون استثنا خود را منصوب به مسجد‌ها و هیات‌ها می‌دانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: به قدری مردم این سرزمین ولایی هستند و ارتباط معنوی آن‌ها قابل عنایت و اهمیت است که در زمان حاکمیت لشکر جرار مغول بر سراسر ایران و آن شرایط خفقان، شخصیت‌هایی مانند شیخ صفی‌الدین اردبیلی تربیت شدند.

بحرالعلومی با تاکید بر اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد استان اردبیل بسیار چشمگیر است و رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: این‌ها در سایه ولایتمداری این مردم بسیار مومن و نستوه و تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران امر در این عرصه است که هنوز هم از برکات معنوی آن‌ها برخوردار هستیم.

در ادامه این آیین «مصطفی آمون» به عنوان مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل معارفه و از خدمات ۱۰ ساله «نادر سقا» در این مسئولیت قدردانی شد.

استان اردبیل بیش از ۲ هزار باب مسجد دارد که در ۶۰۰ باب از آن‌ها کانون‌های فرهنگی هنری فعال هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار