عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

اخطار آتش نشانی در خصوص ناایمن بودن بازار بزرگ تهران/ الزام شهرداری به ارائه لایحه ایمن سازی بازار تهران

بابایی با اشاره به آتش سوزی در تیمچه بازار تهران گفت: باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در سنوات گذشته از این ملک بارها بازدید صورت گرفته و در سال‌های 97، 98 و 1400 برای آن اخطار و دستورالعمل ایمنی صادر شده است.
کد خبر: ۵۰۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ - 13February 2022

اخطار آتش نشانی در خصوص ناایمن بودن بازار بزرگ تهران/ الزام شهرداری به ارائه لایحه ایمن سازی بازار تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در تذکری در صحن شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حادثه آتش سوزی در بازار بزرگ تهران اظهار داشت: متاسفانه باز هم شرایط ناایمن بافت تاریخی بازار بزرگ تهران منجر به آتش سوزی گسترده شد؛ این حادثه در ساعت 7:30 روز گذشته رخ داد خسارت‌های مالی جبران ناپذیری برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به ساعت وقوع حادثه تلفات جانی نداشتیم، گفت: اگر این حادثه در ساعات اوج تردد در بازار رخ می‌داد با چه فاجعه‌ای روبرو بودیم؛ باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در سنوات گذشته از این ملک بارها بازدید داشته است.

بابایی گفت: در سال‌های 97، 98 و 1400 برای آن اخطار و دستورالعمل ایمنی صادر کرده که متاسفانه باز هم مانند سایر موارد اخطارها منجر به ایمن سازی و رفع خطر نشده است؛ کمیته رفع خطر و ایمنی بازار بزرگ تهران چند سالی است که با محوریت شهرداری منطقه 12 تشکیل شده است اما روند رسیدگی به پرونده اماکن ناایمن منطقه بازار همچنان به کٌندی پیش می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه بازار بزرگ تهران یکی از کانون‌های پرخطر و با ریسک است و  بالا روزانه شهروندان زیادی را پذیرا است شورای شهر تهران با نگاه ویژه به این مهم در بهمن ماه سال 1387 مصوبه ای تحت عنوان الزام شهرداری تهران به حفاظت، احیا، ارتقاع و مدیریت یکپارچه بازار تاریخی با توجه به وجوع فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و اجتماعی بازار و به منظور ارتقاع و انطباق آن با نیاز جامعه در دراز مدت و مصون نگه داشتن هویت تاریخی، فرهنگی و... تصویب کرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود: به موجب این مصوبه شهرداری تهران موظف شده بود حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه لایحه حفاظت، احیا، ارتقاع و مدیریت یکپارچه بازار تهران را با در نظر گرفتن 25 معیار مندرج در مصوبه تعیین کرده و جهت سیر مراحل تصویب به شورا ارائه کند که متاسفانه با گذشت 13 سال این مهم مغفول مانده است.

بابایی اظهار داشت: برای جلوگیری از حوادث پرتکرار در بازار تهران علاوه بر عزم جدی و اقدام عاجل متولیان و ضرورت همکارای میان بخشی نیازمند یک برنامه عملیاتی بلند مدت در قالب لایحه حفاظت، ارتقاع و مدیریت یکپارچه بازار هستیم و ضرورت دارد با توجه به اهمیت موضوع که مستقیما با حفاظت از جان و مال شهروندان در ارتباط است شهرداری ضمن ارائه گزارش از حادثه و اقدامات کمیته رفع خطر و ایمنی بازار تهران موضوع ایمن سازی بازار و ارائه لایحه اشاره شده در اولویت برنامه شهرداری قرار گرفته شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار