پیام تسلیت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پی درگذشت «جهانگیر خسروشاهی»

سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیامی، درگذشت «جهانگیر خسروشاهی» از هنرمندان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۰۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ - 06February 2022

پیام تسلیت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پی درگذشت «جهانگیر خسروشاهی»به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پیامی درگذشت «جهانگیر خسروشاهی» از هنرمندان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

انالله و اناالیه الراجعون

خبر درگذشت نابهنگام نویسنده توانا و متعهد ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برادر بزرگوار جهانگیر خسروشاهی، جامعه اهل قلم را در سوگ نشاند و ما وداع آخر آن مرحوم را در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آرامگاه ابدی او، شاهد بودیم.

رحلت او ضایعه‌ای دردناک به‌حساب می‌آید. وقتی صحبت از قلم او به میان می‌آید، در ابتدای امر آنچنان با صفا و معرفت شهدا محشور می‌شوی که تا مدت‌ها در همراهی با آن‌ها در سیر و سلوک معنوی بسر می‌بری. آثار گرانقدر این نویسنده تفسیری از بیان امام خمینی (ره) است که فرمودند؛ هنر عبارت از دمیدن روح تعهد در کالبد انسانهاست.  ارتباط تنگاتنگ این نویسنده متعهد با شخصیت‌هایی، چون سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی بیانگر عمق نگاه او به ادبیات متعهد است و همیشه در این مسیر رو به تعالی بود. رمز موفقیت او رهایی از خود و پیوستن به روح بلند شهدا بود و به همین خاطر گمنامی یکی از صفات برجسته او به‌حساب می‌آید.

به راستی قلم را رسالتی است که می‌توان در تار و پود کلمات مقدس این نویسنده مشاهده کرد و بر آن بالید.

سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این ضایعه دردناک را به خانواده آن مرحوم جامعه اهل قلم، بویژه نویسندگاه عرصه ادبیات پایداری تسلیت گفته و از خداوند متعال برای روح بلند این برادر پاسدار آرزوی توفیق رسیدن به آرزوی دیرینه خود، یعنی محشور شدن با شهدا را دارد.

به گزارش دفاع‌پرس، مرحوم خسروشاهی متولد ۱۳۴۰ در روستایی از توابع اصفهان بود. این نویسنده دفاع مقدس از سال ۱۳۶۸ همکاری خود را با حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد و ضمن همکاری در شورای بررسی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری در مجله سوره هم فعالیت داشت.

داوری در چندیدن دوره جشنواره‌های کتاب و فیلم دفاع مقدس بخشی از کارنامه‌ اوست و کتاب‌های «خلفه‌های وحشی»، «باغ باور»،‌ «بیرون قلعه امن نیست»، «خیابان رؤیت»، «به کلی سری»، «زخمدار»، «رؤیای داغ»، «نفر پانزدهم»، «صخره‌ها و پروانه‌ها»، «همیشه با هم»، «دوشنبه‌ای که می‌آید»، «غروب آبی رود» «پدربزرگ برکه و درخت گردو» و «از کوچه‌های بی‌خبری» از جمله آثار اوست که در ژانر‌های مختلف به رشته تحریر درآورده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار