رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان خبر داد؛

اکران مستند داستانی «رسم دی» در دهه فجر

«مطاعی» از اکران مستند داستانی «رسم دی» که به حماسه ۳۰ دی ۱۳۵۷ مردم قوچان پرداخته است در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶ - 19January 2022

«ابراهیم مطاعی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قوچان اظهار داشت: یکی از رویکردهای شورای فرهنگ عمومی استفاده از قالب‌های هنری برای تبیین روزهای حماسه‌آفرینی مردم قوچان و بازسازی هویت فرهنگی شهرستان است.

وی افزود: به همین منظور پس از تولید فیلم ندبه آخر که روایت مستندی از واقعه شهادت شیخ احمد کافی و تشییع پیکر ایشان توسط مردم قوچان و بازخورد بی‌نظیری که در اذهان عموم مردم بعد از پخش از شبکه‌های سراسری قرآن و افق را به‌همراه داشت، این شورا تصمیم گرفت بخشی از مبارزات مردم قوچان در دوران رژیم ستمشاهی و واقعه ۳۰ دی ۱۳۵۷ و شهادت محمدحسین کریمی و حاج علی غلامیان را در قالب یک فیلم مستند داستانی با عنوان رسم دی تولید کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: این فیلم متشکل از دو بخش مصاحبه با شاهدان واقعه ۳۰ دی و بازسازی مبارزات مردم شهرستان و اتفاقات پیدا و پنهان شکل‌گیری این واقعه می‌باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان بیان داشت: مراحل پیش تولید این مستند داستانی بیش از ۲۰ روز به طول انجامید و با توجه به محدودیت زمانی که وجود داشت تصویربرداری آن از ششم دی با حضور ۴۰ بازیگر و ۲۰۰ بازیساز با پشتیبانی انجمن سینماگران جوان و انجمن هنرهای نمایشی قوچان آغاز شده است.

این مسئول تصریح کرد: نویسندگی و مدیریت تولید این فیلم ۴۰ دقیقه‌ای را مسعود رشیدی و کارگردانی آن را امین فلاح دو هنرمند قوچانی عهده‌دار هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان قوچان در پایان گفت: بخشی از مستند رسم دی همزمان با چهل و سومین سالروز این حماسه تاریخی با حضور خانواده شهدا، مسئولین و مردم انقلابی قوچان در مسجد جامع امام خمینی (ره) اکران خواهد شد و در دهه فجر این مستند داستانی به‌صورت کامل اکران می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار