امام جمعه کرمانشاه:

حاج قاسم صاحب فکر، ایده و مکتب بود

آیت الله «علما» گفت: حاج قاسم صاحب فکر، ایده و مکتب بود و این بزرگمرد تاریخ از ۱۸ سالگی در خدمت انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۴۹۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 31December 2021

حاج قاسم صاحب فکر، ایده و مکتب بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز ۱۳ دی که حاج قاسم ، ابومهدی المهندس و جمعی از یاران آنها به شهادت رسیدند، اظهار داشت: بشار اسد و پوتین از غلبه بر دشمن ناامید بودند اما شهید سلیمانی به آنها روحیه و امید داد و با غلبه بر دشمن، امروز می‌بینیم که سوریه مستقل است. 

امام جمعه شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه حاج قاسم صاحب فکر، ایده و مکتب بود گفت : این بزرگمرد تاریخ از ۱۸ سالگی در خدمت انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم مظهر امید و ایمان بود و به رشد جمعیت کشور فکر و صحبت می‌کرد، اظهار داشت: این شهید بزرگوار جبهه مقاومت را در ایران ، لبنان ، سوریه و افغانستان ساخت و در واقع واژه مقاومت را تبیین و تفسیر کرد.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه حاج قاسم را اهل اخلاق ، عرفان ، آفاق و انفس دانست و گفت: سردار سلیمانی پیوسته به فکر خدمت به خلق بود و این خدمت ممکن بود در بم ، اهواز ، سوریه ، عراق ، ایران ، کرمان باشد و حتی به سیستان و بلوچستان میرفت و می‌گفت ما به شما آب و زمین می‌دهیم تا کار کنید.

آیت الله علما با اشاره به اینکه ما به قول مقام معظم رهبری یک رفیق خوب را از دست دادیم ، بر جهاد تببین و شناخت و بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی حاج قاسم تاکید کرد و گفت: باید با جهاد تببین نگذاریم امثال شهید سلیمانی و مکتب آنها فراموش شود تا برای ۳۰۰ سال آینده هم به یادگار بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ابتدای خطبه های خود ۱۰ دی روز تاسیس مجمع جهانی اهل بیت به فرمان مقام معظم رهبری ، ۱۲ دی روز ارتحال آیت الله مصباح و همچنین پیام تاریخی امام راحل به گورباچوف در ۱۳ دی را گرامی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار