معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

کاهش سن مصرف مواد مخدر یک هشدار است

کلهر با بیان اینکه کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشورمان یک هشدار و یک خطر است، گفت: امروز در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر موفق عمل نکرده‌ایم.
کد خبر: ۴۹۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ - 19December 2021

کاهش سن مصرف مواد مخدر یک هشدار استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سینا کلهر» سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز (یکشنبه) در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی سراسر کشور با بیان اینکه شهادت چهار هزار نفر در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر عدد بزرگی است، اظهار داشت: امروز در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر موفق عمل نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشورمان امروز یک هشدار و یک خطر است و تنها با ارسال یک پیامک نمی‌توان در حوزه پیشگیری اکتفا کرد.

کلهر افزود: حوزه پیشگیری از مواد مخدر نیازمند یک هم‌افزایی است و همه ظرفیت‌ها را برای بازیابی و احیای کسانی که درگیر مواد مخدر شدند را به کار خواهیم بست.

وحید یامین‌پور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان هم گفت: امروز خانواده‌ها برای مواجهه با فرزندانی که دچار اعتیاد شدند آموزش ندیده‌اند.

وی ادامه داد: ستاد‌های ساماندهی استان‌های وزارت ورزش و جوانان یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای احصاء آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد است.

یامین‌پور با اشاره به حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: شبکه ملی سلامت اجتماعی در سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده که ظرفیت‌های خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل ۱۰۹ خانه جوان در سراسر کشور تصریح کرد: طبق برنامه ۱۰۰ خانه جوان دیگر راه‌اندازی خواهد شد؛ این خانه‌ها محلی برای حضور جوانان بوده و یکی از وظایف این خانه‌ها مقابله با اعتیاد است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار