رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امروز به برکت انقلاب اسلامی امکانات رسانه‌ای در اختیار جامعه شیعه است

با بیان اینکه جامعه شیعه هیچگاه در طول تاریخ به اندازه امروز صاحب قدرت سیاسی و اجتماعی نبوده است گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی امکانات رسانه‌ای در اختیار جامعه شیعه است.
کد خبر: ۴۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ - 08December 2021

امروز به برکت انقلاب اسلامی امکانات رسانه‌ای در اختیار جامعه شیعه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در هفتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری از طریق فضای مجازی با تبریک هفته پژوهش و گرامیداشت علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: جامعه شیعه هیچگاه در طول تاریخ به اندازه امروز از ناحیه کمیت بزرگ  و از لحاظ قدرت به اندازه امروز کارآمد و صاحب قدرت سیاسی و اجتماعی نبوده است.

وی با اشاره بر اینکه جامعه شیعه به اندازه امروز تمکن مالی و سایر امکاناتی مانند رسانه تلویزیون، مطبوعات و امثال آنها نبوده است گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی  امکانات رسانه‌ای در اختیار جامعه شیعه است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در نقطه مقابل هیچ وقت جامعه شیعه به اندازه امروز دشمن نداشته است خاطرنشان کرد: جامعه تشیع این چنین تاکنون چه از لحاظ کمی و کیفی، از نظر قدرت مکاتب سیاسی و اجتماعی و نظامی جبهه بزرگی در مقابل خود نداشته است. امروز این بار مسئولیت بزرگ بر دوش حوزه‌های علمیه خواهران و برادران است.

وی درباره وظایف طلاب گفت: اولین مسئولیت اساسی که متوجه ماست توجه عمیق به معنای اصطلاحی یعنی فقه همه جانبه از اعتقادات گرفته تا سایر مسائل کار مطالعاتی و پژوهشی مختلف است. جامعه امروز انتظاری که از ما دارد انتظار متفاوت از انتظار گذشته است و امروز باید به دنبال رسیدن به کمالات اخلاقی مطلوب باشیم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر داشتن طلاب و روحانیون بر بینش لازم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: آنها باید تبلیغ همه جانبه در رابطه با دین بر اساس فهم عمیق، پژوهشی گسترده، اخلاق کار آمد و بر اساس لازم داشته باشند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه جامعه طلاب نباید در جامعه منزوی و از مسئولیت پذیری دور باشد؛ زیرا  نمی‌تواند رسالت علما و اسلام را عهده‌دار شود گفت: طلاب حوزه های علمیه رسالت بزرگی بر دوش دارند که همزمان با رشد توسط استادان بزرگ، به مقوله تربیت نیز اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار