فرمانده سپاه استان کرمانشاه:

دانشجویان وظیفه بزرگی برای روشنگری جامعه و تبیین موضوعات دارند

سردار «ریحانی» گفت: امروز راهبرد‌ها و تاکتیک‌های دشمنان به مباحث پیچیده امنیتی و فرهنگی تغییر کرده و مانند گذشته نیست، بنابراین دانشجویان، مراکز علمی و دانشگاهی وظیفه بزرگی برای روشنگری جامعه و تبیین موضوعات دارند.
کد خبر: ۴۹۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ - 07December 2021

دانشجویان وظیفه بزرگی برای روشنگری جامعه و تبیین موضوعات دارند.به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرتیپ پاسدار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز  در همایش بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) که در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بسیاری از تحولات بزرگ و موثر  انقلاب اسلامی مانند تسخیر لانه جاسوسی، پیروزی های دفاع مقدس، دوران سازندگی و توسعه و آبادانی کشور توسط جوانان به ویژه دانشجویان رقم خورده و بنابراین روز دانشجو فقط مختص یک روز نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاه خاص و ویژه ای به جوانان و دانشجویان دارند، گفت: امروز باید بپذیریم دانشجویان و جوانان مدیران و آینده سازان اصلی نظام در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی،  فرهنگی، دفاعی و امنیتی هستند که حفظ دستاورده های انقلاب و همچنین رساندن ما به طرف تمدن اسلامی برعهده آنها است.

سردار ریحانی با بیان اینکه دانشجویان در همه بخش ها و حوزه های کشور موتور و پیشران پیشرفت هستند، اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر ارزرش ها و اصول انقلابی و همت جوانان خود در بسیاری از مواضع دشمنان را زمین گیر کرده و راهبردهای آنها را با شکست و ناکامی مواجهه نموده است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در باب جهاد تبیین در جامعه در مراسم اربعیین امسال افزود: مهمترین رسالت دانشجویان جهاد تبیین همراه با  داشتن اخلاق سیاسی و دینی است زیرا در  نظام اسلامی پذیرفته نیست جهاد علمی، اقتصادی، سیاسی، مطالبه گری و عدالت طلبی ما با بی اخلاقی، بد زبانی و بد رفتاری باشد که اگر غیر از این باشد رسالت دانشجویی و دینی خود را به جا نیاورده‌ایم.

وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری در تشریح جهاد تببین فرمودند؛ پیرامون خود را روشن کنید یعنی افراد اطراف خود مانند خانواده، فامیل، هم محله،  همکلاسی  و در محیط کار به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازیم و در مقابل تهاجم فرهنگی و فکری دشمنان مانند رواج تفکر سکولاریسم که ما را نسبت به مباحث اجتماعی و دینی بی تفاوت می کند بیایستیم و به موقع موضع گیری و صحبت کنیم.

سردار ریحانی بیان داشت: دشمنان با رواج تفکر بی تفاوتی  در مباحث دینی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال بی هویت کردن ما هستند، آنها هویت تاریخی و عقبه فرهنگی ما را نشانه گرفته اند، جوری که حتی عده ای جنگ و دفاع مقدس ما را زیر سوال می برند، بنابراین  رسالت ما تبیین و روشنگری در جامعه است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: امروز راهبردها و تاکتیک های دشمنان به مباحث پیچیده امنیتی و فرهنگی تغییر کرده و مانند گذشته نیست، بنابراین دانشجویان ، مراکز علمی و دانشگاهی وظیفه بزرگی برای روشنگری جامعه و تبیین موضوعات دارند.

سردار ریحانی همچنین از دانشجویان خواست در راستای حل مشکل ولنگاری های فرهنگی – اجتماعی که در برخی از جاها وجود دارد هوشیار و حساس باشند.

این سردار سپاه در پایان گفت: امروز به حمد خدا نظام جمهوری اسلامی در دنیا در فراز بلند تاریخ  قرار دارد و با یک موضع بلند توانسته ایم بسیاری از راهبردهای های دشمنان را با شکست مواجه کنیم یا آنها را ناکام بگذاریم.

۱۶ آذر روز مقاومت دانشجویان است

«فرهاد گلمحمدی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی مطالبه گری و عدالت خواهی دانشجویان، گفت: مطالبه گری نباید با توهین و افترا و تهمت و همچنین کوچک شمردن دیگران اشتباه گرفته شود و در همه حال حرمت و احترام کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کرده اند، باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه ۴۳ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذارد، افزود: در این سالها دانشگاه ها کانون اصلی تولید علم در کشور بودند و بسیجی‌وار برای حل مشکلات و چالش ها و همچنین رقم زدن تحولات بزرگ قدم برداشته اند.

گلمحمدی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه ها همواره با بصیرت و هوشیار در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری، همچنین ارتقا علمی و اخلاقی دانشجویان و پیشرفت و آبادانی و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی گام برداشته اند.     

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین به پیوند محکم و قوی دانشگاه آزاد اسلامی با  سازمان بسیج در چند سالیان اخیر اشاره کرد و افزود: از جمله از برکات این ارتباط قوی دانشگاه آزاد با بسیج خدمت رسانی جهادگرانه به مردم در دوران شیوع ویروس کرونا است که خیلی ملموس برود.

در پایان این مراسم از پنج خانواده معظم شهید دانشجو و همچنین دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار