امیر دریادار شفقت:

نیروی دریایی پای نظام سلطه را از حضور در دریا قطع می‌کند/ صرف فعل خواستن با ۲۴ هزار مایل دریانوردی

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی پای رژیم بعث فعلی و آینده و نظام سلطه فعلی و آینده را از حضور در دریا قطع می‌کند.
کد خبر: ۴۹۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ - 03December 2021

نیروی دریایی پای نظام سلطه را از حضور در دریا قطع می‌کند/ صرف فعل خواستن با ۲۴ هزار مایل دریانوردیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه ساری با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک قشر خاص نیست و یک فرهنگ است و پزشک و معلم و مهندس بسیجی است و نظامی و روحانی هم بسیجی هستند و باید همه مردم و در همه اقشار و همه حرفه‌ها این فرهنگ بسیجی بودن را برای ارتقاء نظام در وجود خودمان تقویت کنیم.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فرزندان بروند نظام در دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در حال تحصیل هستند عزت و افتخاری را برای این مرز و بوم و ملت به ارمغان آوردند و افتخارات ارزشمندتری را در آینده رقم خواهند زد.

دریادار شفقت بیان کرد: مازندران در دوران دفاع مقدس بسیار بسیار خوش درخشید و امروز بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که آب‌های بین المللی متعلق به همه است و همه ملت‌های باید از منافع آن استفاده کنند و با سرلوحه قرار دادن شعار قرآنی نظام که «لا تَظلمون و لا تُظلمون» نه ستم می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم کشور و ملتی به ما ستم کنند سربازان ولایی و فرزندان ملت در نیروی دریایی تلاش می‌کنند تا اهداف نظام را در جای جای کره خاکی و در آب‌های دور دست پرچم نظام را به اهتزاز دربیاورند.

وی با بیان اینکه دریا در جامعه کنونی از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان داشت: جمهوری اسلامی با ۱۵ کشور همسایه است که این تعداد، با ۱۲ کشور مرز دریایی دارد و امروز بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل دنیا از طریق دریا انجام می‌شود.

دریادار شفقت ادامه داد: امروز اگر کشوری با دریا و آب‌های آزاد راه نداشته باشد اصطلاحا می‌گویند دچار خفگی ژئوپلوتیک شده است و خداوند را شاکریم که ما را در سرزمینی به دنیا آورد که ملتش محب اهل یبت هستند و همه برتری‌های ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی دنیا در این نقطه خاکی قرار دارد.

وی اضافه کرد: انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و ... همه و همه بهانه است؛ ما امروز اگر کاری با  ملت جهان هم نداشته باشیم که نداریم، به علت آن شعار راهبردی که «اجازه نمی‌دهیم نظام سلطه حاکم باشد و هرآنچه که می‌خواهد بر مردم مظلوم جهان تحمیل کند» با ما مبارزه خواهند کرد؛ بخاطر موقعیت استراتژیک کشورمان با ما مبارزه خواهند کرد.

دریادار شفقت تصریح کرد: ما به عنوان سربازان نظام متعهد هستیم که پیرو تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه دریا ان شاء الله به گونه‌ای رقم بزنیم و اقدام کنیم و نیروی دریایی بسازیم که ضمن اینکه در شأن ملت بزرگ ایران اسلامی باشد ذره‌ای به منافع نظام و کشور لطمه‌ای وارد نشود.

وی با بیان اینکه هفتم آذر یادگار معمار کبیر انقلاب است، افزود: به فرمایش این بزرگوار امروز بخاطر رشادت‌هایی که در سلسله عملیات‌های اشکان و صفری و در نهایت عملیات مروارید انجام شده است به اسم روز نیروی دریایی نام گرفت و شهدای ارزشمندی که در این روز همراه با ناو موشک انداز همیشه قهرمان پیکان در دل خلیج همیشه فارس آرمیدند.

دریادار شفقت اضافه کرد: ما در آن برهه، پای رژیم بعث را از حضور در دریا قطع کردیم و امروز همرزمان من به رژیم بعث فعلی و آینده و نظام سلطه فعلی و آینده اعلام می‌کنیم، اجازه نخواهیم داد خون ارزشمند شهدای ما در عرصه‌های مختلف، دوران دفاع مقدس و شهدای حرم و مدافع سلامت پایمال بشود.

اسکورت ناوگروه ۷۹ در کانال سوئز نشان از صلابت و عزت است

وی ادامه داد: ما بعد از ۶۷ روز در عملیات غرورآفرین که سکو‌های البکر و الامیه را از صادرات نفت قطع کردند و پس از آن اجرای عملیات‌های اسکورت نفتکش‌ها را انجام دادند، امروز هم ناوگروه ۷۹ ما در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت نفتکش‌های ما است که نفت کشور ما را با صلابت و عزت صادر می‌کنند.

دریادار شفقت اظهار داشت: امروز همرزمان من در عرصه فنی شناور‌های موشک انداز و در عرصه زیرسطح زیر دریایی‌هایی که قادر به پرتاب مدرن‌ترین اژدر‌ها هستند و در عرصه هوا پهپاد‌های که ساعت‌ها گشت شناسایی انجام می‌دهند و بمب بر سر دشمن می‌ریزند را تولید می‌کنند.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز همکاران من در مساحتی بیش از یک و سه دهم وسعت کشور ما در حال رصد حرکات دشمن در اقیانوس هستند.

وی با بیان اینکه عرصه دریا بویژه در زیر دریا از دانش بسیار بالایی برخوردار است و معدود کشور‌هایی هستند که توان نه ساخت بلکه تعمیرات زیردریایی را داشته باشند، گفت: امروز جوانان ما در همه نیرو‌های مسلح خاصه در عرصه دریایی ناوشکن‌های موشک انداز ساختیم که بیش از ۲۵ هزار مایل دریایی (بیش از ۴۵ هزار کیلومتر) دریانوردی کردند بدون اینکه در کشوری پهلو بگیرند و دست کمک به کشوری دراز کنند از اقیانوس‌ها و کانال‌ها و دریا‌های مهم عبور کردند و از کانال مانش که یک طرفش انگلیس خبیث و طرف دیگرش فرانسه است با عزت و افتخار عبور کردند تا به دنیا بفهمانند که ایرانی مسلمان اگر بخواهد کاری را انجام بدهد هیچ نظام سلطه‌ای جلودار آن نخواهد بود.

دریادار شفقت تصریح کرد: ناو گروه ۷۵ ما بعد از حدود ۱۴۰ روز دریانوردی که در تاریخ نظامی ایران بی‌سابقه بوده است، نشان دادند که عزم و جزم این ملت شریف که بخشی از آن در وجود فرزندان نیرو‌های مسلح و نیروی دریایی تجلی پیدا کرده است چنین اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهند و مشت محکمی به دهان یاوه گویانی می‌زنند که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند نیروی دریایی و ایران نمی‌تواند این ۹ هزار مایل از خلیج فارس تا سواحل اقیانوس اطلس و سواحل قاره آمریکا دریانوردی کند؛ نه تنها ۹ هزار مایل بله ۲۴ هزار مایل دریانوردی کردیم تا به دنیا بفهمانیم فعل خواستن را به بهترین نحو صرف می‌کنیم.

وی بیان داشت: ما در میدان با اقتدار حضور پیدا می‌کنیم تا مسئولین سیاسی با دست پر در میادین سیاسی برای عزت این نظام حرف بزنند و پای میز مذاکره بروند.

دریادار شفقت اظهار داشت: ما امروز در عرصه‌های بین المللی در رزمایش‌های مشترک و نشست و اجلاس آیونس با عزت و اقتدار نسبت به همه کشور‌ها دو دوره ریاست این اجلاس را برعهده داشتیم و مطمئن هستیم همه این برکات و توفیقات بدست نمی‌آمد مگر ابنکه یک ناخدای با تدبیر بر روی این کشتی باصلابت آن را هدایت می‌کرد و معتقدیم که تدابیر و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که کشتی باصلابت جمهوری اسلامی را در این دریای پر تلاطم با عزت و اقتدار مسیر را درست طی می‌کنیم و مسلما سختی‌هایی است، اما با افتخار سختی را به جان می‌خریم و خانواده‌های همکاران ما دوری خانواده را تحمل می‌کنند تا برای این ملت و نظام اقتدار رقم بزنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار