معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:

حمایت از خانواده کارکنان ارتش جزو اولویت‌هاست

امیر «فلاح» گفت: در راستای تدابیر ارزشمند فرمانده معظم کل قوا، اقدامات گسترده‌ای در ۲۹ حوزه مختلف برای ایجاد آمادگی رزمی و دفاعی و حمایت از خانواده کارکنان در سطح نیروی زمینی ارتش صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به ارتقاء معیشت خانواده‌های این نیرو اشاره کرد.
کد خبر: ۴۹۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵ - 02December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، دومین جشنواره ملی حضرت علی اصغر (ع) در قالب طرح «لبیک ۲۴» ویژه خانواده‌های کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) با حضور آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امیر سرتیپ «عباس فلاح» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و امیر سرتیپ دوم «بهزاد موذنی» رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در مشهد برگزار شد.

امیر فلاح در این جشنواره اظهار داشت: هزینه‌های سنگین ناباروری تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار گرفته است و در این طرح، ۱۳۸ زوج نابارور با مساعدت درمانی توانستند صاحب فرزند شوند.

وی افزود: در راستای تدابیر ارزشمند فرمانده معظم کل قوا، اقدامات گسترده‌ای در ۲۹ حوزه مختلف برای ایجاد آمادگی رزمی و دفاعی و حمایت از خانواده کارکنان در سطح نیروی زمینی ارتش صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به ارتقاء معیشت خانواده‌های این نیرو اشاره کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مشکل کشور ما و بسیاری از کشورها پیر شدن جمعیت است و این خود به‌عنوان یک تهدید برای جوامع بشری مطرح شده است بر همین اساس و با تدابیر امیر فرماندهی نیروی زمینی، اقدامات بسیار خوبی در راستای حل مشکل ناباروی خانواده‌های نیروی زمینی ارتش انجام شد و اکنون شاهد حضور فرزند در میان این خانواده‌ها هستیم.

این فرمانده ارشد ارتش گفت: از دیگر اقدامات گسترده نیروی زمینی ارتش حمایت از ازدواج کارکنان و همچنین تأمین جهیزیه کارکنان و فرزندان آنان است تا سن ازدواج و پیری جمعیت در این نیرو کاهش پیدا کند.

تحکیم بنیان خانواده دغدغه نیروی زمینی ارتش است

امیر موذنی نیز در این مراسم گفت: از ۱۳۸ زوج حاضر در این جشنواره ۱۱۸ خانواده تک فرزند و ۲۰ خانواده صاحب ۲ قلو شدند.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۲۰ اگر میزان رشد جمعیت کشور منطبق با روش فعلی باشد، ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود و این مسئله باعث کاهش نیروی کار، امنیت، اقتصاد و آموزش در کشور شده و آن را دچار بحران و رکود می‌کند.

وی ابراز داشت: برهمین اساس در ارتش جمهوری اسلامی ایران، این موضوع به جدیت دنبال شد به‌طوری که در طول یک سال گذشته یک هزار و ۲۶۹ زوج نابارور شناسایی شدند تا کارهای درمانی آنها با روش‌های مختلف پیگیری و به سرانجام برسد و این نشان از دغدغه‌مند بودن این نیرو برای افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار