مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

استان سمنان از نظر شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود

«سلامی» گفت: استان سمنان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود و امروز نیز در تلاشیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در موضوع نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در رتبه نخست کشوری باشیم.
کد خبر: ۴۹۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵ - 30November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با با «احمد ریواده» سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که نقش مردم استان سمنان در دوران دفاع مقدس مورد تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت اظهار داشت: سهم مردم استان در دوران دفاع مقدس، بسیار برجسته بود و مردم استان به نسبت جمعیت هم‌طراز استان‌های بزرگ کشور در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و در تماتمی صحنه‌ها حضور داشتند و مجاهدت این مردم بزرگ همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که استان سمنان از نظر تعداد شهدا و شاخص‌های ایثارگری جزو رتبه‌های اول کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز نیز در تلاشیم با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در موضوع نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در رتبه نخست کشوری باشیم.

سلامی با بیان این که دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان در حال تدوین و تنظیم است افزود: جمع آوری آثار و اسناد رزمندگان جنگ تحمیلی به جهت ثبت در بانک اطلاعاتی و تدوین دایره المعارف استانی دفاع مقدس به منظور نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی جامعه در حال انجام است و انتظار داریم همکاری ایثارگران در خصوص جمع آوری آثار و اسناد و تنظیم دایره المعارف دفاع مقدس مورد عنایت سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره صبر ومقاومت افزود: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به منظور قدردانی از همسران و مادران شهدا همزمان با میلاد بانوی حماسه تاریخ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) هر سال در سمنان برگزار می‌شود و امسال نیز بنا داریم همزمان در شهرستان سمنان در سراسر استان این جشنواره را برگزار نماییم.

سلامی ادامه داد: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس فرصت مناسبی برای اشاعه مجاهدت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس بین نسل جوان و دانشجویان است، و امروز ۹۰ درصد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان در حال تدریس این درس هستند و همچنین برای مدیران و کارمندان دولت با هدف ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات مدیران و کارمندان نسبت به علل، اهداف و شرایط دفاع مقدس این دوره به صورت مجازی و حضوری در حال ارائه می‌باشد که در سال ۹۸ استان سمنان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس، تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده دفاع مقدس و مدافعین حرم در طول سال می‌باشد که در سطوح مختلف تعریف شده است و همه دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح استان باید در تحقق این اقدام ارزشمند تلاش کنند.

سلامی در پایان تاکید کرد: از دیگر اقدامات ارزشمند، جمع آوری آثار دوران دفاع مقدس می‌باشد اگرچه تا کنون ۲۰۰ هزار برگ اسناد مکتوب جمع آوری شده و ۳۰ هزار ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی پیشکسوتان دریافت شده و پنج کتاب اسنادی چاپ شده است، در نظر داریم این طرح را همچنان با قوت و بصورت اقدام جهادی و نهضتی با همکاری همه دستگاه‌ها پیگیری کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان دراین دیدار گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است و ما میتوانیم از این گنجینه در حوزه‌های مختلف و در ابعاد مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و سبک زندگی به مردم معرفی کنیم.

وی ادامه داد: چهلمین سال دفاع مقدس تجربه خوبی برای تداوم فعالیت‌های دفاع مقدس در طول یکسال بود و باید فعالیت‌های دفاع مقدس را براساس یک تقویم بلند مدت تنظیم کنیم.

ریواده بیان داشت: استان سمنان دارای پیشینه تاریخی ارزشمندی به خصوص در دوران دفاع مقدس است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس در تدوین آثار حوزه دفاع مقدس عملکرد خوبی داشته است.

این مسئول گفت: در هر کجا به اولویت‌ها توجه کردیم موفق بودیم و مسئولیت اول ما حفظ جمهوری اسلامی است و مهمترین ابزار دراین زمینه آگاهی و بصیرت است و فرهنگ دفاع مقدس نیز یکی از موثرترین روش‌ها برای تحقق این آرمان بزرگ به شمار می‌رود.

وی افزود: دفاع مقدس سند هویتی ما است و دانشنامه دفاع مقدس نیز یک سند علمی از افتخارات این ملت بزرگ به شمار می‌رود و باید برای نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس با زبان و ابزار امروزی برای آیندگان تلاش کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار