مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

شهید «باب‌الله داودی» نماد استقامت در برابر ظلم است

سرهنگ رشیدی گفت: شهید «باب‌الله داودی» نماد ایستادگی و استقامت در برابر ظلم است، این شهید گرانقدر در معرکه جهاد فی‌سبیل‌الله از مرگ واهمه‌ای نداشتند.
کد خبر: ۴۹۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ - 20November 2021

شهید «باب الله داودی» نمادی از پیام آوران ایستادگی و استقامت در برابر ظلم است

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: شهدا در انتخاب راه  و طی مسیرشان فقط رضای خدا را در نظر داشتند و با پشت پا زدن به زندگی دنیوی مرگ با شرافت را به زنده ماندن با ذلت و تسلیم دشمن متجاوز بودن ترجیح  دادند. وجود شهدا در هر جایی که باشند باعث ایجاد یک فضایی معنوی و روحانی در آن مکان خواند شد و قداست خاصی به آن مکان خواهند بخشید.

رشیدی گفت: باب‌الله داودی یکم اسفندسال 1346 در سگزآباد بوئین ‌زهرا به دنیا آمد و تا دوم راهنمایی درس خواند، از طرف بسیج به جبهه رفت و در هفتم اسفند 1362 در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکر مطهرش به دست نیامد. پیکر مطهر این شهید سال 1394 توسط کمیته جستجوی مفقودین تفحص شد و به وطن بازگشت و از آنجا که فاقد مدارک شناسایی بود، به عنوان شهید گمنام در شهر چالان‌ چولان شهرستان دورود استان لرستان تدفین و به خاک سپرده شده و اخیراً از طریق آزمایش DNA  شناسایی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه پس از گذشت 38 سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی شهید داودی به مادر محترمه این شهید داده شد، تصریح کرد:  مادران شهدا نماد صبر، استقامت، ایثار و شجاعت هستند.

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم و مسئولان از مراسمی که به مناسبت شناسایی شهید در کنار قبر مطهر این شهید والامقام در شهرستان چالان چولان دورود انجام شد، بیان داشت: مردم ولایی و شهیدپرور لرستان همواره  قدردان ایثار و گذشت و فداکاری شهدا و خانواده‌های شهدا هستند.

رشیدی گفت: شهید «باب‌الله داودی» نماد ایستادگی و استقامت در برابر ظلم است، این شهید گرانقدر و همه هم‌قطارانش مصداق‌هایی از آیه «و جاهدوا فی الله حق جهاده» هستند که در معرکه جهاد فی سبیل الله  از مرگ واهمه ای نداشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها