نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی:

غارت منابع انرژی، شیوه مستکبران برای تسلط بر جهان/ آمریکا، قدرت اعمال فشار بیشتر بر ملت ایران را ندارد

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: آمریکایی‌ها قدرت اعمال فشار بیشتر بر ملت ما را ندارند زیرا عداوت و کینه آن‌ها به حدی است که اگر صبح بتوانند ایران را با خاک یکسان کنند، آن را تا ظهر به تأخیر نمی‌اندازند و تعلل کنونی آن‌ها به خاطر درماندگی و استیصالشان است.
کد خبر: ۴۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ - 19November 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، مضجع نورانی امام رضا (ع) را کانون ترویج مکتب شیعه و خار چشم دشمنان دانست و اظهار داشت: امروز مصادف با دو خاطره دردآور و دو تهاجم نابکارانه به حرم امام هشتم (ع) است که در رویداد نخست، عوامل وابسته به تزار مستکبر روس در سال ۱۳۳۰ قمری، گنبد امام مهربانی‌ها را به توپ بستند و فردا هم سالروز هتک حرمت حریم رضوی به‌دست دژخیمان شاه ستم‌پیشه پهلوی است.

وی افزود: تهاجمات دشمن به حریم رضوی که در گذشته به صورت عینی تجلی داشته و در حال حاضر در قالب شبهه افکنیها و القای مطالب نادرست بروز پیدا می‌کند، به این خاطر است که این حرم مطهر در طول تاریخ همواره سرمنشأ بروز بیداری و آگاهی در جامعه اسلامی و نقطه کانونی برای ترویج مبانی و اندیشه‌های شیعی بوده و دشمن به‌طور دقیق از این مرکز فرهنگی و اعتقادی احساس خطر می‌کند.

مستکبران، دشمن سرسخت دین هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان استکبار سرسخت‌ترین دشمن دین است، خاطرنشان کرد: این دشمن می‌تواند شرقی مانند شوروی یا غربی مثل آمریکا باشد و حقیقت آن است که مستکبر در هر جای عالم هم که باشد، جهان‌خوار بوده و قرآن و اسلام را سنگلاخی برای دستیابی به امیال خود می‌داند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از به توپ بستن حرم مطهر توسط شوروی و انهدام نظام آن کشور پس از این اقدام ادامه داد: به‌زودی آمریکا هم به همین عاقبت دچار می‌شود و ملاک بیان این سخن به خاطر عداوت او با ما نیست بلکه دشمنی‌هایی که نظام سلطه به سرپرستی شیطان بزرگ با اسلام و آموزه‌های خداوند متعال دارد، زمینه‌ساز سقوط او خواهد شد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: آمریکایی‌ها دیگر قدرت اعمال فشار و زور بیشتر بر سر ملت ما را ندارند زیرا اساساً عداوت و کینه آن‌ها به حدی است که اگر صبح بتوانند ایران را با خاک یکسان کنند، آن را تا ظهر به تأخیر نمی‌اندازند اما شرایط کنونی در حوزه تحریم‌ها و مسائل دیگر به خاطر درماندگی و استیصال آمریکایی‌هاست که برایشان مسجل شده که دیگر این سیاست‌ها برای پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران مصداق مانع مؤثر را ندارند.

وی تأکید کرد: امروز دو جریان در ارتباط با دشمن در کشور حاکم است، اول اینکه با دشمن صلح و مذاکره کنیم مانند کسانی که دشمن مردم نبودند اما تفکرشان این بود و از ابتدای انقلاب با مبارزه برای پیشرفت مخالفت داشتند و حتی به امام می‌گفتند که مگر مشت با گلوله می‌تواند بجنگد اما حتی همین افراد هم‌اکنون می‌توانند ببینند که ما توانستیم و جنگیدیم اما انقلاب هنوز تمام نشده و مبارزه ادامه دارد و اگر بر این مبارزه استقامت داشتیم، انقلاب را به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) که آخرین نقطه انقلاب است، می‌رسانیم.

غارت منابع انرژی، شیوه تسلط آمریکا بر جهان است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه جنگ و مبارزه باید در دو سطح ادامه پیدا کند، گفت: آمریکا مدعی جهان‌خواری در دنیا حتی بر کشورهای بزرگ است و اگر قدرت انرژی جهان در دست آمریکا باشد، تمام توطئه‌های شیطان بزرگ می‌تواند با انرژی به ثمر بنشیند و با باز و بسته کردن شیر نفت و گاز، کشورها تابع آن‌ها قرار می‌گیرند.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین منابع انرژی جهان در آفریقا، خاورمیانه و ایران است و از این میان، آفریقا که مستعمره آمریکاست و خاورمیانه هم قدرت جدایی از آمریکا را ندارد لذا حقیقتاً تنها نفت مستقل جهان متعلق به ایران است و اگر کسی با ما معامله نفتی کند، دیگر سایه آقابالاسری آمریکا بالای سر آن نیست و این اکنون فروش نفت ایران را بالا برده و چهار میلیارد دلار به ایران برگشته است. آمریکا خواست با دزدی از نفت ایران امنیت این فروش را کاهش دهد اما بازهم با غیرت دلیرمردان دریایی ما در این عملیات هم مفتضح شد.

علم‌الهدی ضمن اشاره به این نکته که اروپایی‌ها می‌خواهند با ما به‌طور مستقل خرید و فروش نفت داشته باشند تا سایه شر آمریکا از سر آن‌ها کم شود، متذکر شد: سطح دوم مبارزه پس از مقابله با توطئه‌چینی‌های خارجی، مبارزه با فساد داخلی است و باید از قوه قضائیه تشکر کرد که مقابل فساد ایستاده است زیرا محور اصلی نظام و انقلاب ما رسیدن به عدالت سراسری بود و تحقق این هدف تضمین نمی‌شود مگر با فسادستیزی و این دو سطح از مبارزه، انقلاب ما را در راه دستیابی به هدف اصلی تضمین کرده و زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم می‌کند.

همسایه‌ها باید غمخوار یکدیگر باشند

امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی نماز جمعه این هفته نیز اظهار کرد: در خطبه اول موضوع کلام در خصوص تقوای عملی در ارتباطات است و درباره رابطه با همسایه به عنوان یک نماد از تقوای عملی، امام سجاد(ع) در دعای بیست و ششم صحیفه سجادیه حدود ۲۰ مؤلفه را بیان کرده‌اند.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین تنش‌ها در زندگی مربوط به زمانی است که برخورد با همسایه صورت می‌گیرد اما اگر همین امر به معروف و نهی از منکر با خیرخواهی برای همسایه باشد، زندگی شیرین‌تر می‌شود؛ زیرا اگرچه در زندگی همیشه ممکن است حوادث بدی به‌وجود بیاید اما همسایه همواره باید غمخواری کند و اگر نعمتی به‌دست آورد، خیرخواهی اقتضا می‌کند که آن را با همسایه‌اش هم به اشتراک بگذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: در گذشته خانه‌ها مانند آپارتمان‌ها نبود و اکنون ارتباط با همسایه بسیار نزدیک‌تر و مهم‌تر است اما متأسفانه امروزه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در جامعه ما ضعیف است و اگر تأکیدات انبیا و اولیا را در زندگی همسایگی رعایت کنیم، همسایگان مثل یک خانواده صمیمی می‌شوند و تحقق این چشم‌انداز، مصداق عینی تقوای عملی در ارتباطات همسایگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار