نماینده مردم در مجلس:

اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه سبب همگرایی می‌شود

مالکی گفت: برگزاری اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه سبب همگرایی و هماهنگی برای توسعه سطح مناسبات با همسایگان خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ - 04November 2021

اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه سبب همگرایی می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در خصوص اهمیت برگزاری اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه از سوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: شانزده استان کشورمان با پانزده کشور همسایه دارای مرز مشترک هستند که این ظرفیت بی نظیر صرفا برای سه کشور در جهان وجود دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: این مهم در حالیست که متاسفانه از ظرفیت مذکور به خوبی بهره نبرده ایم و اکنون شاهد وجود مشکلات اقتصادی و ... هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در تلاش است رویکرد گذشته را تصحیح کند و نگاه جدی تری به کشور‌های همسایه در مناسبات بین المللی داشته باشد، ادامه داد: در این میان فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی نیز در تلاش است با بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی به دولتمردان کمک کند تا موانع همکاری‌های مشترک سریع‌تر برچیده شود.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سفرای ایران در کشور‌های همسایه برای اجرای سیاست مذکور نیازمند هماهنگی و همگرایی دارند از این رو برگزاری اجلاس مذکور دارای اهمیت دوچندان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک کشورمان دارای پتانسیل خوبی در عرصه‌های مختلف است و برای شکوفایی آن نیاز به سرمایه گذاری خارجی و همچنین بازاریابی است که برای دستیابی به این مهم باید سفرای ایران در کشور‌های همسایه تلاش مضاعفی انجام دهند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها