نماینده مردم در مجلس:

اتحاد با کشور‌های همسایه برای مبارزه با استکبار ضروری است

کوثری با تأکید بر اینکه اتحاد ایران با کشور‌های مستقل همسایه برای مبارزه با استکبار یک ضرورت است، گفت: امروز این اتحاد نه‌فقط در حوزه سیاسی که در همه ابعاد از جمله فرهنگی وجود دارد.
کد خبر: ۴۸۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 03November 2021

اتحاد با کشور‌های همسایه برای مبارزه با استکبار ضروری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تصریح بر اینکه امروز جبهه استبکار ستیزی با قدرت بسیار زیادی در ایران و منطقه تشکیل شده است، اظهار داشت: تا ۴۳ سال پیش ایران همانند یک موم در مشت آمریکا قرار داشت، اما به لطف خدا و رهبری داهیانه امام خمینی (ره)، رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران کاری کردند که استقلال خود را حفظ و کامل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اتحاد ایران اسلامی با کشور‌های مستقل همسایه برای مبارزه با استکبار یک ضرورت بوده و این مهم در حال گسترش است، عنوان کرد: امروز این اتحاد نه‌فقط در حوزه سیاسی که در همه ابعاد از جمله فرهنگی وجود دارد و با تداوم و گسترش آن، هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند به غرب آسیا چشم داشت داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو با اشاره به امنیت کشور تصریح کرد: این امنیت برخواسته از فداکاری جوانانی بوده و است و که جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و با خداوند معامله کردند.

وی از حرکت ایران در مسیر اقتدار گفت و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیری حرکت می‌کند که بتوانیم حرکت کنیم که خواسته‌های خود را بر دشمنان تحمیل کنیم و کشور‌های همسایه و دوست را با خود متحد کنیم.

کوثری با اذعان به این موضوع که برخلاف عمل، در حوزه تئوری برای تبیین مفاهیم ضد استکباری کمتر کار کرده‌ایم، عنوان کرد: متأسفانه به فرهنگ خود کمتر توجه کرده‌ایم، زیرا باید یک تعریف دقیق و بومی از امپریالیسم و امثال واژه‌های بیگانه انجام بدهیم، زیرا در حوزه ادبیات می‌توانیم اثرگذاری زیادی داشته باشیم.

وی در عین حال یادآور شد: البته در حوزه عمل، واژه‌هایی همچون ضد امپریالیست بودن را پیاده کرده‌ایم و این مبارزه با استکبار جهانی که همه منافع کشور‌ها را غارت می‌کند، در حوزه اجرا به‌خوبی به تصویر کشیده‌ایم به‌گونه‌ای این رفتار ما سبب شده است بسیاری از ملت‌های جهان نیز بیدار شوند تا سرنوشت کشورشان به‌وسیله مردم خودشان تعیین شود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار