نماینده مردم در مجلس:

کمک همسایگان به مردم افغانستان وظیفه ملی است

سرگزی با بیان اینکه کمک همسایگان به مردم افغانستان وظیفه ملی و منطقه‌ای است، گفت: مردم افغانستان با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما هستیم، در تأمین مواد غذایی و سوخت مشکلات فراوانی دارند، در اجلاس تهران هم به‌طور مفصل به این مسئله پرداخته شده است.
کد خبر: ۴۸۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ - 02November 2021

کمک همسایگان به مردم افغانستان وظیفه ملی و منطقه‌ای است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمد سرگزی» رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به نظر اجماعی همسایگان کشور افغانستان برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور، اظهار داشت: شرکای راهبردی هر کشوری را همسایگان آن شامل می‌شود و عمدتاً در زمانی که تحولات یا بحران‌هایی رخ می‌دهد یا دولت‌ها تغییر می‌کند، همراهی و همکاری همسایگان در ایجاد آرامش، ثبات، امنیت و بهبود فرایند‌ها و فعال شدن دولت‌ها مؤثر است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: افغانستان به‌واسطه اشغالگری‌ها و دخالت بیگان در مدت سال‌های طولانی آسیب فراوان دیده است، مردم افغانستان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، عده‌ای از آن‌ها که به‌عنوان پناهجو از کشورشان خارج شدند نیز درگیر مسائل متعددی هستند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس یازدهم با یادآوری تسلط همسایگان به مسائل و مشکلات مردم افغانستان، اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی مردمان مناطق مختلف افغانستان با همسایه‌های هم مرز خود ارتباط تنگاتنگ دارند و این روابط در تسهیل همراهی همسایگان برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و کمک به افغانستان برای تشکیل دولت فراگیر مؤثر خواهد کرد.

سرگزی معتقد است: همچنین همسایگان در جلوگیری از اقدامات افراط‌گرایانه برخی گروهک‌ها به‌خصوص گروهک‌های تروریستی که هنگام تغییر دولت‌ها بروز پیدا می‌کند و امنیت داخلی و خارجی افغانستان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، می‌توانند کمک شایانی کنند.

وی عنوان کرد: مردم افغانستان با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما هستیم، در تأمین مواد غذایی و سوخت مشکلات فراوانی دارند، در اجلاس تهران هم به‌طور مفصل به این مسئله پرداخته شده است. کمک همسایگان به زنان و کودکان افغان در این شرایط بحرانی وظیفه ملی و منطقه‌ای است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها