مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

شهدا با خون خود، درخت تنومند جمهوری اسلامی را قوام بخشیدند

«مقدم» گفت: رزمندگان و شهدای دفاع مقدس با خون سرخ و پاکشان، درخت تنومند جمهوری اسلامی را قوام و دوام بخشیدند.
کد خبر: ۴۷۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 19September 2021

شهدا با خون خود، درخت تنومند جمهوری اسلامی را قوام بخشیدندبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «ناصر مقدم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این اداره کل اظهار داشت: تاریخ سرزمین ما، سرشار از رویدادهای بزرگی است که در سرنوشت این مرزوبوم، نقش تعیین‌کننده و اساسی داشته است. گذشته ایران، حاوی پیروزی‌ها و شکست‌هایی است که سرگذشت آن‌ها را می‌توانیم در کتاب‌ها و منابع تاریخی معتبر مشاهده کنیم.

وی افزود: ایران و ایرانیان همواره مرهون مجاهدت مردان و زنان غیوری هستند که در طول تاریخ درخشان این سرزمین، با بذل جان و مال خویش، از کیان و مرزهای جغرافیایی و اعتقادی این سرزمین پاک دفاع کردند و حماسه‌های بزرگی آفریدند که برای همیشه در اذهان مردم ما نقش بسته و بخشی از هویت تاریخی ما را شکل می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای تاریخی و اثرگذار در دوره اخیر کشور ما، حماسه هشت سال دفاع مقدس است که گنجینه‌ای ارزشمند بوده و موجب عزت و افتخار ملت ماست که در طول سال‌های حماسه و خون، مردان و زنان میهن عزیزمان در دفاع از اسلام و ایران، از هستی و داشته‌های خود گذشتند و در مواجهه با دشمن متجاوز، رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند.

مقدم افزود: آن‌ها علاوه بر بذل جان خویش، عزیزان خود را نیز راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند و با خون سرخ و پاکشان، درخت تنومند جمهوری اسلامی را قوام و دوام بخشیدند و تاریخ و سرگذشت آن سال‌ها، برای همیشه در تاریخ ایران و جهان ماندگار و موجب عزت و افتخار هر ایرانی بوده و بر ماست تا دین خود را نسبت به خون پاک شهیدان و ایثارگران ادا کنیم.

وی ادامه داد: ما همچنین باید با زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب و ترویج راه و رسم شهدا و رزمندگان، ضمن حسن انجام وظیفه در اعتلای پرچم اسلام و ایران، همت گماریم. در مسیر دفاع از ارزش‌ها و زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب و شهیدان، هرکس صدق نیت و توفیق بیشتری داشته باشد، گوی سبقت را از سایرین خواهد ربود. امیدوارم این اداره کل بتواند در حد بضاعت و توان خویش، به نحو احسن انجام وظیفه کند؛ در این راه، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

مقدم خاطرنشان کرد: همه ما امنیت و آزادی امروزمان را مرهون مجاهدت رزمندگان و ایثارگران هستیم و باید با بهره‌گیری از انواع ظرفیت‌ها و روش‌ها به تکریم شهدا، ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های آنان بپردازیم و ارزش‌های دفاع مقدس را با بیان و زبان روزآمد، به همه نسل‌ها بالأخص نسل جوان کشور منتقل کنیم و نگذاریم راه و رسم و آرمان شهدا و رزمندگان، دچار فراموشی و یا کم‌فروغ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز عنوان کرد: پیرو دریافت و بررسی برنامه‌های پیشنهادی واحدهای مختلف این اداره کل، مقرر شده ضمن تأمین اعتبار، نسبت به اجرای برنامه‌های مصوب شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اداره کل اقدام شود و در پایان نیز ارزیابی مناسبی از کمیت و کیفیت این برنامه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: حضور در گلزار شهدا و غبارروبی و گلباران مزار شهدا، حمایت از چاپ یک جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت، تجلیل از همکاران شاهد و ایثارگر شاغل در این اداره کل، سرکشی و تقدیر از 10 رزمنده و ایثارگر فعال در حوزه فرهنگ و هنر استان البرز و برگزاری مراسم شب شعر از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

مقدم برگزاری نمایشگاه عکس، اجرای پنج تئاتر خیابانی و حمایت از ساخت و اکران فیلم بلند سینمایی با موضوع ایثار و شهادت را از اصلی‌ترین برنامه‌های مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت اجرا در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات در کنار سایر برنامه‌های اداره کل در این هفته، اجرا و ارزیابی خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار