رایزنی الکاظمی و فرمانده سنتکام

نخست وزیر عراق در دیدار فرمانده سنتکام با وی محور‌های مختلفی را مورد بحث و رایزنی قرار داد.
کد خبر: ۴۷۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 10September 2021

رایزنی الکاظمی و فرمانده سنتکامبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الفرات نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق با هیات نظامی از آمریکا به ریاست ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده سنتکام و با حضور «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در این دیدار بر اهمیت هم‌افزایی تلاش‌های بین‌المللی علیه خطر تروریسم و اندیشه افراطی تکفیری که منطقه و همه جهان را مورد تهدید قرار داده است، تاکید کرد و افزود: عراق به پیروزی به دست آمده علیه یکی از سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی در عصر نوین افتخار می‌کند.

فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق پشتیبانی، حمایت و آموزش نظامی عراق توسط همه کشور‌های دوست و برادر را عنصری اساسی در تحقق این پیروزی و ارتقای سطح توانمندی نیرو‌های امنیتی عنوان کرد و افزود: این امر، دولت را قادر ساخت تا رابطه خود با ائتلاف بین‌المللی را وارد مرحله پایان ماموریت نظامی نیرو‌های خارجی کند.

از سوی دیگر، ژنرال مکنزی ضمن تمجید از رشد مستمر توانمندی و مهارت نیرو‌های امنیتی عراق و نقش آفرینی شجاعانه و شایسته علیه تروریسم و اشاره به انتقال ماموریت ائتلاف بین‌المللی به مرحله مشورت‌دهی، آموزش و همکاری اطلاعاتی، اظهار داشت: در مراسمی فرماندهی ائتلاف بین‌المللی به ژنرال «جان برنان» انتقال یافت که گامی در تحقق این موضوع به شمار می‌رود.

فرمانده سنتکام تاکید کرد: کاهش سطح حضور نظامی آمریکا، پایبندی واشنگتن به رابطه راهبردی و گسترده خود با عراق در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... را تضعیف نخواهد کرد و این امر تنها بر اساس خروجی گفت‌وگو‌های راهبردی میان دو کشور انجام می‌شود.

در این دیدار بر برگزاری نشست جدید میان کمیته‌های نظامی فنی عراق و آمریکا برای برداشتن گام‌های باقی مانده از خروجی گفت‌وگو‌های راهبردی به ویژه درخصوص پایان دادن به حضور نیرو‌های رزمی آمریکا در پایان سال جاری توافق شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار