عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران به جریان‌های ناامن کننده منطقه اجازه ظهور نمی‌دهد

عزیزی گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران اجازه ظهور به جریان‌هایی که موجب ناامنی منطقه و کشور‌های همسایه می‌شوند را نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۷۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ - 04September 2021

ایران به جریان‌های ناامن کننده منطقه اجازه ظهور نمی‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص تحرکات برخی گروه‌های تروریستی مستقر در خاک اقلیم کردستان عراق علیه امنیت و حق دفاع مشروع در قبال این گروه‌ها، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس یک رویکرد همگرایانه با همه کشور‌ها و قومیت‌های منطقه‌ای، به صورتی راهبرد حرکت می‌کند.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که بر مبنای امنیت منطقه همه بازیگران این صحنه، یعنی کشور‌های منطقه عهده‌دار امنیت منطقه شوند. انتظار است که همه کشور‌ها و دولت‌های مستقر و مستقل بر مبنای این راهبرد حرکت کنند، همراهی با برخی گروه‌ها و جریاناتی که علیه منافع منطقه عمل می‌کنند سزاوار نیست و همه کشور‌ها باید پایبند به این چارچوب و راهبرد تعریف شده باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتدار ایران این است که اجازه ظهور به جریان‌هایی که موجب نا‌امنی منطقه می‌شوند را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: بدون شک برخی گروه‌هایی که هیچ وابستگی و دلدادگی به سرزمین مادری خود ندارند نمی‌توانند تأمین کننده امنیت سایر کشور‌های منطقه باشند؛ لذا با همین رویکرد و نگاه باید تلاش شود که از ظرفیت تعامل حداکثری استفاده و امنیت پیرامونی تأمین شود. مقامات اقلیم نیز نباید در برابر خرابکاری برخی گروه‌ها و جریانات سکوت کنند.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه با توطئه نظام‌های سلطه و ناامنی گروه‌های تروریستی تهدید می‌شود، گفت: طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس همین رویکرد و راهبرد این را حق مسلم خود بداند که در این چهارچوب همه کشور‌ها را متعهد به انجام وظایف خود کند.

عزیزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند که زمینه‌های همگرایی و وحدت حداکثری در منطقه بیشتر شود و برای خروج بیگانگان از خاک عراق با همین نگاه، موضوع را دنبال کند و با بهره‌گیری از اصل مشارکت جمعی در تأمین امنیت و پیشرفت اقتصادی منطقه به همه اهداف دست یابد.

نماینده مردم شیراز و رزقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش جمهوری اسلامی ایران برای هم‌افزایی در دیپلماسی منطقه‌ای از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و دستگاه دیپلماسی کشور در دوره جدید با همراهی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به موضوع امنیت منطقه رسیدگی می‌کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها