عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم مطرح کرد؛

نقش همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی در عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب

قیدرلو گفت: بعد از شناخت ابعاد مختلف بیانیه گام دوم و بررسی آن‌ها در قالب همایش، وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شدن آن می‌شویم، چرا که بیانیه یک طرح مسئله بزرگ است که در زمره رویکردهای کلان و بالادستی قرار می‌گیرد و برای عملیاتی شدن نیاز به تفصیل دارد.
کد خبر: ۴۷۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 04September 2021

عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، نتیجه برگزاری همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کمیل قیدرلو عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم در مورد تاثیر برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم در عملیاتی کردن این بیانیه اظهار داشت: برگزاری همایش‌ها معمولا دو کارکرد دارند. اولین کارکرد مربوط به شناخت افرادی است که در این زمینه و موضوعات مربوط به آن در حال فعالیت هستند، به عبارت دیگر از طریق برگزاری همایش‌ها چهره‌های فعال و صاحب نظر مورد شناسایی قرار می‌گیرند و می‌توان از نظرات آن‌ها استفاده کرد.

وی افزود: همچنین دومین کارکرد برگزاری همایش‌ها آشنا شدن با ابعاد مختلف مسئله از دیدگاه‌های متفاوت است. به این ترتیب که از طریق برگزاری همایش‌‎ها با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌توان این نکته را دریافت که بیانیه مذکور را از چند روش درک کرد، افرادی که در این زمینه کار کردند به چه مواردی اندیشیده‌اند.

قیدرلو ضمن ارائه توضیحاتی در مورد دستاورد‌های همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم تصریح کرد: در مجموع یکی از مهمترین دستاورد‌های برگزاری همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم این است که خود بیانیه نیز تفصیلی می‌شود و شاخ و برگ پیدا می‌کند، در نتیجه ابعاد مختلف آن را می‌توان مورد بررسی قرار داد و به آن توجه کرد.

عضو کمیته علمی همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم ادامه داد: در حقیقت بعد از شناخت ابعاد مختلف بیانیه گام دوم و بررسی آن‌ها در قالب همایش، وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شدن آن می‌شویم، چراکه بیانیه یک طرح مسئله بزرگ است که در زمره رویکرد‌های کلان و بالادستی قرار می‌گیرد و برای عملیاتی شدن نیاز به تفصیل دارد.

قیدرلو با اشاره به اینکه دولت اسلامی یکی از محور‌های بیانیه گام دوم است، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در مورد دولت اسلامی این است که دولت اسلامی از جامعه اسلامی برمی‌آید. در حال حاضر جامعه هنوز کار دارد، اما در مسیر قرار داریم که این مسیر یک سیستم باز است و مواردی نظیر هجمه دشمن و شرایط نیرو‌های خودی و مواردی از این قبیل همگی در مسیر موثر هستند و آثار خود را در دولت هم منعکس می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در پایان یادآور شد: در مجموع باید به سمت دولت اسلامی حرکت کرد البته در شرایط فعلی در مسیری قرار داریم که دولت فعلی می‌تواند کمک کند به این مطلوب نزدیک شویم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار