رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر:

شهید «رئیسعلی دلواری» با روحیه شهادت‌طلبی نامش در تاریخ ماندگار است

«مشایخی» گفت: رئیسعلی دلواری شخصیتی با روحیه شهادت‌طلبی و ایثار آنچنان حماسه‌ای در برابر متجاوزان انگلیسی آفرید که نامش در تاریخ ماندگار است.
کد خبر: ۴۷۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲ - 02September 2021

شهید «رئیسعلی دلواری» با روحیه شهادت طلبی نامش در همیشه تاریخ ماندگار استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «عبدالکریم مشایخی» پژوهشگر و محقق بوشهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رئیسعلی دلواری، افتخار ایران اسلامی و استان بوشهر است اظهار داشت: متجاوزان انگلیسی رئیسعلی دلواری و همرزمانش را دشمن اصلی خود می‌دانستند و در این راستا، چند بار متجاوزان انگلیسی به دلوار تنگستان یورش بردند و هر بار طعم تلخ شکست را چشیدند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر گفت: رئیسعلی دلواری شخصیتی با روحیه شهادت طلبی و ایثار آنچنان حماسه‌ای در برابر متجاوزان انگلیسی آفرید که نامش در همیشه تاریخ ماندگار است.

مشایخی افزود: در بررسی ابعاد شخصیتی رئیسعلی دلواری جز پاکی، راستی، صداقت، خلوص نیت، روحیه ایثار و دغدغه حفاظت از کیان این آب و خاک و اطاعت از فرامین علما دینی دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سردار بزرگ رئیسعلی دلواری 12 شهریور سال 1294 در محلی به نام تنگک صفر بوشهر هنگام شبیخون به قوای بریتانیا توسط فردی نفوذی و اجیر شده، از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و در سن 34 سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار