معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش:

نمایش‌های «دلدار» و «آن سه نفر» در جشنواره تئاتر ارتش به روی صحنه می‌روند

حجت‌الاسلام عفتی گفت: نمایش‌های «دلدار» و «آن سه نفر» از تولیدات ستاد ارتش، در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش «میثاق ۱۱» به روی صحنه می‌روند.
کد خبر: ۴۷۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ - 30August 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‎الاسلام «ابوالقاسم عفتی» معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش از روی صحنه رفتن نمایش‌های «دلدار» و «آن سه نفر» در جشنواره تئاتر ارتش خبر داد و اظهار داشت: این نمایش‌ها که از آثار منتخب راه یافته به یازدهمین جشنواره تئاتر ارتش «میثاق ۱۱» هستند، به صورت اجرای تک نفره (مونولوگ) بوده و دارای مضامین حماسی هستند و برای اولین بار در این جشنواره که به دلیل شیوع بیماری کرونا در قالب مجازی و بازبینی فیلم آثار اجرایی برگزار می‌شود، بر روی صحنه خواهند رفت.

وی با بیان اهمیت استفاده از ابزار هنر و برنامه‌های هنری برای ارتقای منزلت اجتماعی کارکنان ارتش و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی در میان آنان تصریح کرد: هنر تئاتر برای مقابله با جنگ نرم و نفوذ فکری دشمن به خصوص در میان نسل امروز، نیاز به پرورش هنرمندانی متعهد دارد که با بهره گیری از سیره اخلاقی بزرگان دینی و شهدای اسلام در کنار شناخت دستاورد‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتوانند دست به آفرینش آثاری تأثیرگذار بر گرفته از دریافت‌ها و احساسات درونی خویش بزنند.

عفتی خاطرنشان کرد: هنر تئاتر می‌تواند ظریف‌ترین احساسات بشری را بر صحنه زندگی، به اجراءِ در آورد و سبب ایجاد روحیه نشاط و خودباوری در میان کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان شود. چیزی که به عنوان یک اصل، پایه و بنیان جشنواره پیش روست.

نمایش‌های «دلدار» نوشته حسین نوری، به کارگردانی سروش علاقبندان و «آن سه نفر» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی صالح حیدری، دو نماینده ستاد ارتش در این جشنواره هستند که سابقه حضور در چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ستاد ارتش «سرباز وطن» را نیز در کارنامه خویش دارند و قرار است به ترتیب در روز‌های هشت و نهم شهریور ماه، به روی صحنه روند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها