امام جمعه بافق مطرح کرد؛

تقوا زهر گناه را می‌کِشد

حجت‌الاسلام «سعادتفر» گفت: افرادی که در خانه باغ‌ها، تا پاسی از شب به لهو و لعب میپردازند گمان نکنند که این یک پناه است بلکه یک ورطه نابودی است. تقوا زهر گناه را می‌کِشد.
کد خبر: ۴۷۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ - 13August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا سعادتفر» امام جمعه بافق در خطبه نماز جمعه این شهرستان با بیا اینکه محال است انسان از راهی بجز حضرت سیدالشهدا به توحید برسد اظهار داشت: سریان فیوضات و خیرات بواسطه حضرت اباعبدالله به انسانهاست.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌ها جوان طراز انتظار داشتن تقوا و همچنین تلاش برای تقویت آن هست. خداوند در قرآن می‌فرماید از خدا کمک بگیرید، اهل صبر باشید.

امام جمعه بافق افزود: آخر و عاقبت منحصر به انسان‌های با تقواست و تقوا، آخر و عاقبت را ختم به خیر می‌کند.

وی با اشاره به خطبه ۱۵۷ نهج البلاغه درباره تقوا اذعان داشت: تقوا یک دژ محکم برای حفاظت انسان در دنیا و آخرت است و گناه یک قلعه پست است که ساکنین خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام سعادتفر ادامه داد: افرادی که در خانه باغ‌ها، تا پاسی از شب به لهو و لعب میپردازند گمان نکنند که این یک پناه است بلکه یک ورطه نابودی است. تقوا زهر گناه را می‌کِشد.

وی تصریح کرد: ممکن است انسان باتقوا گناهی انجام بدهد، اما تقوا به انسان توفیق توبه می‌دهد. انسانِ اهلِ تقوا، می‌تواند درسایه آن به درجات عالی برسد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه خدای متعال این راه حق را به برکت قرآن، زیارت حضرت سیدالشهدا و... برای ما قرار داده است ابراز داشت: دراین ایام گذرا توشه‌ای برای ایامی که ابدی است آماده کنید. تقوا سبب مضاعف شدن لطف امام حسین به ما می‌شود بنابراین باید خواسته ما در روضه‌ها افزایش تقوا باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعادتفر امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از مجالس روضه اشاره کرد و افزود: این روزها، ایام معرفت افزایی و بصیرت برای شیعیان به برکت روضه و محافل اشک است. چه می‌شود که ۵۰ سال بعد از پیامبر، قاضی و خادم پیامبر در کنار اراذل، در مقابل سیدالشهدا می‌ایستد و به ایشان اتهام خروج می‌زنند.

وی اذعان داشت: یک دسته از مردم براساس فکر خود و از روی بصیرت و آگاهی تصمیم میگیرند که خواص نام دارند. این خواص ممکن است در گروه حق قرار می‌گیرند و بعضی در جریان باطل.

حجت الاسلام سعادتفر افزود: بعضی افراد هستند که اهل تحلیل نیستند که از خواص تبعیت می‌کنند. این افراد یکبار برای اباعبدالله نامه دعوت می‌فرستند و یکبار بر روی ایشان شمشیر می‌کشند.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای دچار عوام شد، خواص بی بصیرت آن‌ها را به سمت نابودی می‌برند. جریان خواص طرفدار حق دو گروهند. یک گروه در مقابل دنیا، شهوت، پست و... دل می‌کنند و از حق دفاع می‌کنند، اما گروهی دیگر در مواقع حساس آخرت را به دنیا می‌فروشند و سمت مال دنیا و... را میگیرند.

سعادتفر افزود: خشت اول انحراف زمانی بیان شد که بعضی از سرداران بدر و حنین، تقاضای سهم بیشتر از بیت المال شدند و نتیجه این شد که سرداران زمان پیامبر، به سرمایه داران در زمان خلیفه سوم تبدیل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها