مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع):

نشر ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه هویت الهی می‌بخشد

حجت‌الاسلام «باقری» با بیان اینکه شهدا چراغ هدایت هستند و مردم در پرتو نور شهدا حرکت می‌کنند، گفت: بسیاری از مردم با اقداماتی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت صورت می‌گیرد مسیری الهی شدن را انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۴۶۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 28June 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) در همایش مسئولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان‌ها که امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس در سپاه استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ یار باوفای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: توفیق بزرگی برای شماست که ناشر ارزش‌های دفاع مقدس هستید.

وی افزود: کار شما خدایی است و اگر کاری خدایی شد، قطعاً جاودانه خواهد شد؛ بر همین اساس فرصتی را که در اختیار دارید، قدر بدانید.

باقری تأکید کرد: مراقب باشید در حوزه مأموریتی خود دچار روزمرگی نشوید که اگر دچار این آسیب شدید در از ارزش‌های دفاع مقدس که خود ناشر آن هستید بهره لازم را نخواهید برد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) در ادامه دفاع مقدس را یک حماسه ماندگار دانست و عنوان کرد: حماسه دفاع مقدس که امت همیشه در صحنه ایران اسلامی آن را با موفقیت پشت سر گذاشت برگ زرینی از افتخارات جمهوری اسلامی است که آیندگان می‌توانند برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن بهره ببرند.

باقری در ادامه به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تبیین سبک زندگی رزمندگان و شهدای دفاع مقدس به‌عنوان یک ضرورت، نیاز امروز جامعه است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: وصیت‌نامه شهدا به‌عنوان گنجینه غنی است که امام خمینی (ره) همواره به خواندن آن تأکید داشتند ولذا این موضوع باید محور فعالیت‌های مساجد قرار بگیرد و هر روز فرازهایی از وصایای شهدا در مساجد قرائت شود تا نسبت به مبانی و اصولی که شهدا به آن تأکید داشته و انتظاراتی که از ما داشتند آگاهی و شناخت کامل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اگر دفاع مقدس نبود ظرفیت‌های معنوی شهدا و رزمندگان ظهور و بروز پیدا نمی‌کرد؛ بر همین اساس جبهه محل رشد و پرورش انسان‌هایی شد که امروز الگوی جوانان جهان اسلام شده‌اند.

باقری تأکید کرد: جبهه‎های دفاع مقدس و دفاع از حرم، منور به حضور رزمندگانی بود که تجلی واقعی و نمونه زنده پهلوانان و اساطیر تاریخی ادبیات کهن فارسی هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: اگر قرار است دولت اسلامی که زمینه‌ساز تمدن اسلامی خواهد شد و در سایه این تمدن منجی عالم حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) ظهور خواهند کرد شکل بگیرد باید به فرهنگ دفاع مقدس تأسی کنیم و مسئولین نظام از شیوه مدیریت جهادی فرماندهان دفاع مقدس به‌عنوان یک الگوی مدیریتی بهره ببرند.

باقری افزود: مشکلات فعلی کشور بیش از مشکلات دوران دفاع مقدس نیست. در دوران دفاع مقدس با وجود افراد باانگیزه و فرماندهان دلاوری همچون شهیدان شوشتری، چراغچی، کاوه و چمران از مشکلات عبور کردیم و امروز ایران اسلامی از جایگاه ممتازی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است. برای حل مشکلات و معضلات امروز کشور و توسعه بیش از پیش ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف اباید ز ظرفیت انسان‌های متعهد و انقلابی که از روحیه جهادی برخودار هستند استفاده کرد.

وی در پایان نقش شهدا را در سازندگی فردی و اجتماعی مهم خواند و بیان داشت: شهدا چراغ هدایت هستند و مردم در پرتو نور شهدا حرکت می‌کنند. بسیاری با اقداماتی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد مسیری الهی شدن را انتخاب کردند. در این تاثیرپذیری مجموعه‌ای که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت فعالیت دارند از همه اولی‌تر هستند و در گام نخست ناشرین ارزش‌های دفاع مقدس باید بیش از همه از این فرصت بهره ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار