مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس در خوزستان:

سردار «علی هاشمی» نشان داد که قوم عرب خوزستان از وفادارترین اقوام کشورند

سردار «‌یوسفی» گفت: صدام ملعون بارها اعلام کرده بود که با وجود مردم عرب در خوزستان، کار سختی برای تسخیر این استان ندارد اما جوانان غیرتمند و وطن‌دوستی همچون «علی هاشمی» به دنیا نشان دادند که قوم عرب خوزستان و ایران از وفادارترین اقوام کشورند.
کد خبر: ۴۶۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ - 25June 2021

سردار «علی هاشمی» نشان داد که قوم عرب خوزستان از وفادارترین و باشرف ترین اقوام کشورندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز با اشاره به چهارم تیر سالروز شهادت سرلشکر پاسدار «علی هاشمی» فرمانده «قرارگاه سری نصرت» وی را شهید شاخص اقوام دانست و اظهار داشت: صدام ملعون بارها اعلام کرده بود که با وجود مردم عرب در خوزستان، کار سختی برای تسخیر این استان ندارد اما جوانان غیرتمند و وطن دوستی همچون «علی هاشمی» به دنیا نشان دادند که قوم عرب خوزستان و ایران از وفادارترین اقوام کشورند.

وی شهیذ هاشمی را مصداق یک مبارز واقعی دانست و افزود: سردار هور نه تنها در جبهه‌های جنگ بلکه در تلاش علمی نیز فعال بود. وی همزمان با مبارزات گسترده انقلابی در عرصه‌های علمی نیز موفق بود به گونه‌ای که در رشته پزشکی دانشگاه مشهد قبول شد و در حالی که خود را برای بورسیه شدن در دانشگاه‌های آمریکا آماده می‌کرد، با توجه به شروع جنگ تحمیلی ترجیح داد که باید در جنگ حضور داشته باشد و دانشگاه جنگ را انتخاب کرد.

سردار یوسفی گفت: امثال «علی هاشمی ها» در جنگ تحمیلی زیاد بودند که مظلومانه و غریبانه جنگیدند و مظلومانه نیز به شهادت رسیدند اما آنگونه که باید و شاید به نسل های بعد از جنگ معرفی نشدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان داشت: در سال سوم جنگ زمانی که تا حدودی به بن بست جنگی رسیده بودیم، سردار رضایی که به آقا محسن معروف بود، «علی هاشمی» را به فرماندهی قرارگاه سری نصرت انتخاب کرد. آنجا فرماندهی می‌خواست که هم بینش عملیاتی داشته باشد و هم اطلاعاتی و کسی جز یوسف هور، مطلوب این جایگاه نبود. در واقع او پیچیده‌ترین و پر رمز و رازترین قرارگاه جنگ، یعنی قرارگاه نصرت را تشکیل داد که بعدها دستاوردهای فراوانی برای جبهه انقلاب داشت.

در سال ۸۹ پس از تفحص پیکر شهدا در مناطق عملیاتی، پیکر این سردار شهید به همراه سه تن از یاران وفادارش پیدا شد و با انجام آزمایش‌های DNA، صحت انتصاب این پیکر به سردار سرلشکر شهید حاج «علی هاشمی» تائید شد و یوسف هور بعد از ۲۲ سال غربت و گمنامی به آغوش وطن بازگشت و در گلزار شهدای اهواز همسایه یاران شهیدش شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار