مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تاکید کرد؛

ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی طلاب خواهر در دوران دفاع مقدس

سرهنگ «رشیدی» گفت: تاریخ شفاهی طلاب خواهر در دوران دفاع مقدس باید ثبت شوند، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز مشارکت و همکاری لازم در این زمینه را خواهد داشت.
کد خبر: ۴۶۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ - 17June 2021

ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی طلاب خواهر در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با  حجت الاسلام «روح الله مهدی‌خواه» رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان لرستان ضمن تبریک به وی به خاطر انتصاب به این مسئولیت اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و حوزه‌های علمیه استان می توانند برنامه‌های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

وی با بیان اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا سرشار است از مفاهیم ارزشمند اخلاقی و دینی افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهتر است که در ابتدای برنامه‌های محوری، همایش‌ها و جلسات وصیت‌نامه‌ای از شهدا قرائت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: طلاب حوزه‌های علمیه، می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را با موضوع دفاع مقدس بنویسند و اگر در این زمینه آثار و کتب قابل چاپی توسط طلاب نوشته شود، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از چاپ آنها حمایت می‌کند.

رشیدی با اشاره به  تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاهها، تصریح کرد:  این درس  نیز بایستی در حوزه‌های علمیه تدریس شود و با آموزش نیروهای جهادی، تدریس، تبلیغ و روایتگری با موضوع ایثار و شهادت در دستور کار حوزه‌های علمیه قرار بگیرد.

وی به اهمیت نگارش خاطرات و تاریخ شفاهی مرتبط با دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی طلاب خواهر در دوران دفاع مقدس بایستی ثبت و ضبط شوند و در این راستا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان مشارکت و همکاری لازم را خواهد کرد.

در ادامه: حجت الاسلام مهدی خواه نیز با بیان سخنانی در خصوص لزوم و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت را با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به توانمندی برخی از طلاب خواهر در زمینه  فضای مجازی و تولید محتوا در این راستا گفت:  این خواهران در ساخت اپلیکیشن، موشن گرافیک، انیمیشن و ... تخصص‌هایی دارند و می‌توانند با مر کز توسعه و فضای مجازی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان همکاری کنند.

درپایان این جلسه مصوب شد که در هفته دفاع مقدس با خانواده‌های شهدای روحانی دیدار شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار