یادداشت/

انقلاب اسلامی؛ نهضتی به عظمت نام «خمینی»

التزام به اندیشه امام خامنه‌ای اقتضا می‌کند تا «خمینی‌خوانی» رسم همواره پویای فرزندان انقلاب باشد که اگر امام را نشناسیم، انقلاب، ولایت و امامت را نخواهیم شناخت.
کد خبر: ۴۵۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ - 31May 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «عباس محمدیان» رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی؛ این انقلاب، بدون نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست. این کلام راهبردی خلف صالح روح الله و رهبر فرزانه انقلاب است و التزام به اندیشه امام خامنه‌ای اقتضا می‌کند تا «خمینی‌خوانی» رسم همواره پویای فرزندان انقلاب باشد که اگر امام را نشناسیم، انقلاب، ولایت و امامت را نخواهیم شناخت.

برای شناخت این مؤلفه‌ها که پایه‌های تربیتی انسانِ مسلمان نیز هست باید امام را بشناسیم و با نوخوانی در مکتب او، راه فردا را بیابیم. این خوانش به علاوه فهم درست زمان و زمینه‌های قیام و راهبری منحصر به فرد ایشان ما را به این واقعیت خواهد رساند که امام خمينی (ره) بزرگ بود و قامت کشيده در راهبری و راهبردسازی لذا فرسنگ‌ها و سال‌ها پيش‌تر را می‌ديد، موانع را می‌يافت، راه برطرف کردن آن را نشان می‌داد و فرصت‌ها را تعريف می‌کرد و نقشه راه را چنان تبيين می‌فرمود که گویی همانجا و همان روز است، هر چند ما کوتاه قامتان را توان درک آن نبود اما ورق خوردن تقويم‌ها و گذر ايام حقانيت کلام روح الله را ثابت می‌کرد از جمله می‌توان به کلام روشن و در خاطر مانده تاريخ انقلاب اسلامی اشاره کرد که وقتی رژيم ستمشاهی، توپ و تانک و لشکريان فراوان و آماده‌اش را به رخ می‌کشيد و اطراف خالی امام را نشان می‌داد، حضرت روح الله به صراحت نشانی سربازانش را داد، آن‌ها در اصلاب پدران هستند و يا در دامن مادران خويش شير غيرت می‌نوشند.

آن روز هوشی اگر بود و هوشياری می‌کرد، معنای کلام امام (ره) را درمی‌يافت، ولی درنيافتند و شايد هم به سخره گرفتند اين سخن را، اما هنوز چند صفحه‌ای از تقويم ورق نخورده بود که آن سربازان وعده داده شده، قد کشيدند، صف کشيدند و بنيان مرصوص شدند و به يک باره توفان به پا کردند، توفانی که پندار دو هزار و پانصد و چند ساله شاهنشاهی را نه تنها از زمين اين ملک که از ذهن ملت هم پاک کرد تا بفهميم انقلاب هم می‌تواند از مطهرات باشد و تاريخ و زمين و زمينه و ذهن يک ملت را پاک کند چنانکه کرد و ما آن را تجربه کرديم.

همين سربازان يک جنگ تحميلی جهانی را به عاشورا تبديل کردند و از آن سرفراز بيرون آمدند و از ۳۷ کشور اسير گرفتند تا گواهی باشد که ما در برابر جهان باطل، بر حق پای فشرديم و پيروز شديم و اين هم نبود مگر با هدايت‌های امام روح الله که بی‌شک بهره‌مند از انفاس روح‌القدس بود. چه احيا کردن مردگان فکری، کم از زنده کردن مردگان جسمی نيست و امام (ره) چنين کرد تا نام حضرتش ما را به ياد حضرت عيسی روح الله (ع) بيندازد و دم مسيحایی‌اش و باز امام ما، در جلوه‌ای ديگر، فرعون‌ها را درهم شکست و نشان داد که روح الله موسوی، از يد بيضای موسایی هم برخوردار است همانند دم روح‌اللهی.

ايشان، درس‌آموز مکتب حضرت ابراهيم (ع) هم بود، هم بت شکست، هم از آتش بس و برنامه‌های مرگبار نمروديان معاصر به سلامت رهيد و هم از اسماعيلش - مصطفی - گذشت و چونان خليل خداوند مرحله به مرحله آزمون داد و برخوردار از شمه‌ای صفات ابراهيمی شد تا در فهمی تازه از «انی جاعلک فی الارض اماما» او را امام بخوانيم و بدانيم و با يقين به حقانيت حضرتش، بی‌چون و چرا، فرامينش را جامه عمل پوشانيم و ۲۱۸ هزار شهيد اين يقين را با شهادت گره زدند و به جاودانگی رسيدند و جاودانگی راه امام روح الله را نيز شهادت دادند و گواه کلامش شدند که باز سال‌های پيش رو را ديد و دست فرداها را خواند و از «فتح سنگرهای کليدی جهان» سخن به ميان آورد، آن گونه که کلام جدش حضرت رسول (ص) را در خاطره‌ها زنده کرد که وقتی مسلمانان با شکم گرسنه در جنگ خندق کلنگ بر سنگ می‌زدند، از فتح کاخ کسری خبر داد و سرانجام خيلی زود نيز اين فتح نمايان شد؛ چنان که پيش‌بينی امام روح الله در حال تحقق است.

اين کلمات نورانی را بخوانيد؛ «من با اطمينان می‌گويم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يکی پس از ديگری برطرف و سنگرهای کليدی جهان را فتح خواهد کرد. ان‌شاء‌الله روزی همه مسلمانان و دردمندان عليه ظالمين جهان فرياد زنند و اثبات کنند که ابرقدرت‌ها و نوکران و جيره خوارانشان از منفورترين موجودات جهان هستند. البته ما اين واقعيت و حقيقت را در سياست خارجی و بين‌الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌ايم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستيم. حال اگر نوکران آمريکا نام اين سياست را توسعه‌طلبی و تفکر تشکيل امپراتوری بزرگ می‌گذارند، از آن باکی نداريم و استقبال می‌کنيم. ما درصدد خشکانيدن ريشه‌های فاسد صهيونيزم، سرمايه‌داری و کمونيزم در جهان هستيم. ما تصميم گرفته‌ايم، به لطف و عنايت خداوند بزرگ، نظام‌هايی را که بر اين سه پايه استوار گرديده‌اند نابود کنيم و نظام اسلام رسول الله صلی الله عليه و آله و سلم را در جهان استکبار ترويج نماييم و دير يا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود.

مسلمانان جهان و محرومان سراسر گيتی از اين برزخ بی‌انتهایی که انقلاب اسلامی ما برای همه جهانخواران آفريده است، احساس غرور و آزادی کنند. جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمی‌شناسد و ما بايد در جنگ اعتقادی‌مان بسيج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداريم. ما تصميم داريم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفيع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوريم. من به صراحت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ايران با تمام وجود براي احيای هويت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمايه‌گذاری می‌کند و دليلی هم ندارد که مسلمانان جهان را به پيروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی جاه‌طلبی و فزون‌طلبی صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد.»

با کمی تأمل، کمونيسم به عنوان یکی از بلوک قدرت، فرو پاشید و به «موزه‌های تاريخ» سپرده شد، چنان که امام سال‌ها پيش صدای شکسته شدن استخوان‌هايش را به گوش گورباچف رساند و او شنيد و باز امروز، صهيونيزم و سرمايه‌داری - دو پايه باقی مانده نظام ستم با چالش‌های بزرگ روبه روست. جبهه جهانی مقاومت، یکی از این چالش‌هایی است که هژمونی قدرت استکبار را به بازی می‌گیرد و آخرین ویرایش آن را روزهای اخیر در فلسطین دیدیم در نبردی که صهیونیست‌ها را بیش از گذشته از اوج به حضیض کشاند.

اگر به منحنی نزولی جنگ‌های اسرائیل با مقاومت نگاه کنیم که از ۳۳ روز با حزب‌الله به ۲۲ روز با حماس و سپس ۱۲ روز کاهش یافت، باور خواهیم کرد که منطق پیروز خمینی دارد ظهور عینی و عملی خود را به رخ جهانیان می‌کشد. با توجه به آنچه در سوریه و عراق و افغانستان و لبنان و یمن و فلسطین و دیگر سرزمین‌های اسلامی در جریان است می‌توان گفت انوار «خورشید مشرقی» ما کوچه‌های تاریک را چنان به نور روشن خواهد کرد که خوابِ مستکبران به کابوس تبدیل و سپس به مرگ منتهی شود و آن روز دیر نیست. الیس الصبح بقریب!

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها