رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

تفکر «مقاومت» سرآغاز تمدنی نوین در جهان شد

مریم مجتهدزاده گفت: تفکر مقاومت و ایستادگی ودیعه‌ای بود که زنان و مردان مجاهد را به خروشیدن و ایستادن تهییج کرد و زمینه ساز آغاز دوران نوینی در جهان شد.
کد خبر: ۴۵۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 27May 2021

تفکر مقاومت سرآغاز تمدنی نوین در جهان شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، وبینار «زنان، مقاومت و تمدن اسلامی» به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت موسسه آینده پژوهی جهان اسلام با حضور مریم مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و تعدادی از بانوان حوزه مقاومت از کشور‌های فلسطین، سوریه، لبنان و... برگزار شد.

مریم مجتهدزاده در این وبینار اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون به کارگیری استعداد رهایی بخش روایت شیعی از اسلام سیاسی است که در ارائه الگوی مقاومت در برابر سلطه استکباری غرب و ارزش‌های استعلایی مدرنیته غربی در برابر ارزش‌های دینی در قرن جدید پیشتاز بود. ظرفیتی که به تدریج به الگوی تأثیرگذار و ساختارشکن در معادلات نظام قدرت جهانی تبدیل شد و در آن زنان و مردانی نقش آفرینی کردند که تاریخ ملت‌های مسلمان از آن‌ها به عنوان الگو یاد می‌کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی در هیئت یک مکتب، تفکر و راه، ویژگی برجسته رهبران الهی است و آنان در مقابل مشکلات و موانع و به خصوص در مواجهه با جبهه باطل و طاغوت‌ها مقاومت خویش را به رخ همگان کشیدند و با تکیه بر وعده نصرت الهی به پیروزی نائل شدند.

مجتهدزاده اذعان کرد: امام خمینی (ره) و در پی ایشان، مقام معظم رهبری، نمونه‌های عینی و موفق «مقاومت» در جهان معاصر هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر، تصویر زیبایی از منطق دینی و عقلانی مقاومت را در مقاطع مختلف ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز حرکت جدید و مفاهمه‌ای شد که تاریخ تحولات جهانی را تحت تاثیر قرار داد. از مهم‌ترین این تاثیرات روحیه مقاومت و ایثار در ملت‌ها بود. ملت‌هایی که منتظر یک الگو بودند تا شان خویش را بازیابند و از سیطره استعمار و استکبار رها گردند.

مجتهدزاده با بیان اینکه محور مقاومت امروزه یک مکتب تمام عیار و انسان ساز است، اظهار داشت: تفکر مقاومت و ایستادگی ودیعه‌ای بود که زنان و مردان مجاهد را به خروشیدن و ایستادن تهییج کرد و زمینه ساز آغاز دوران نوینی در جهان شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه زنان پرچمداران و پیشگامان نهضت مقاومت هستند، گفت: زنانی که مقاومت را زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی ساختند و روح ایستادگی را در پیکره جامعه رشد دادند. درطول قرن‌های متمادی آغاز تمدن اسلامی، زنان اندیشمند و مجاهد بسیاری با پیروی از سنت و سیره رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام)، اصالت جریان دین گرایی و معنویت خواهی را پاس داشتند و با معرفی و بارور ساختن تمدن اسلامی به عنوان کامل‌ترین شالوده تعالی حیات بشری نهضت‌ها و حرکت‌های بنیادینی را در جوامع انسانی پایه ریزی کردند.

وی خاطر نشان کرد: بررسی تاریخ معاصر به عنوان بخشی از این تلاش‌ها و رستن ها، بیانگر آغاز حرکت بی نظیری است که به رهبری امام خمینی (ره) و با حضور زنان آگاه شکل گرفت و با ایجاد حکومت اسلامی سامانه‌های بسیاری را با الهام از الگوی تمدن اسلامی ایجاد کرد.

مجتهدزاده در پایان با بیان اینکه مقاومت یک نهضت زنده و بالنده است تصریح کرد: مقاومت به نقش آفرینی همه زنان و مردانش در کنار هم نیاز دارد. موضوع مقاومت امروز یک الگوی بی بدیل به زنان و مردان عرضه کرده است و به خصوص در میان جامعه زنان ارزش آفرینی می‌کند. توجه به ظرفیت مقاومت در احیای ارزش‌ها و سبک زندگی متعالی راهی است که باید با درایت و سرعت بپیماییم و فراموش نکنیم زنان در مقاومت محور ارزش آفرینی هستند و نقشه‌ی راه پیشرفت و تعالی جوامعند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار