در پی عملیات «الوعد الصادق» انجام شد؛

کشف مخفیگاه‌های تروریست‌ها و بازداشت سرکرده خطرناک داعش در عراق

فرماندهی عملیات بصره بامداد امروز از انجام عملیات «الوعد الصادق» در دورترین نقطه در جنوب عراق خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 10January 2021

کشف مخفیگاه‌های تروریست‌ها و بازداشت سرکرده خطرناک داعش در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شفق‌نیوز، فرماندهی عملیات بصره بامداد امروز (یکشنبه) از انجام عملیات «الوعد الصادق» در دورترین نقطه در جنوب عراق خبر داد و تصریح کرد: عملیات در دو محور شمالی با مشارکت نیرو‌های تیپ ۳۶ ارتش و نیرو‌های پلیس بصره و نیرو‌های ضربت و با مشارکت نهاد‌های اطلاعاتی و نیز نیرو‌های حشدالشعبی در مناطق شمالی بصره و محور دوم با مشارکت فرماندهی نیروی دریایی و فرماندهی گارد مرزی منطقه چهارم و نیرو‌های تکاور فرماندهی عملیات بصره و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی و نیرو‌های حشدالشعبی و پلیس بصره در مناطق جنوبی بصره در حال انجام است و هدف از این عملیات بازداشت مظنونان و جمع‌آوری سلاح برای تحقق امنیت و ثبات در استان بصره است.

بازداشت سرکرده خطرناک داعش در الانبار

اداره اطلاعات نظامی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور از بازداشت یکی از سرکرده‌های خطرناک داعش در الانبار که سِمت «والی صحراء» داعش را داشت و تامین کننده مالی اصلی این گروه تروریستی محسوب می‌شد، خبر داد و اعلام کرد: عملیات با هماهنگی قوی میان نهاد‌های امنیتی و نهاد اطلاعات فرماندهی عملیات الانبار و مشارکت نیرو‌های اطلاعات لشکر دهم ارتش عراق، رخ داد؛ این سرکرده داعشی بازداشت شده به موجب ماده ۴ مبارزه با تروریسم بازداشت شده است.

موعد تحویل پرونده امنیتی به وزارت کشور عراق مشخص شد

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی پس از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در ژوئن ۲۰۲۱ پرونده امنیتی را در همه استان‌ها از ارتش تحویل خواهند گرفت.

وی افزود: پرونده امنیتی استان‌های «دیوانیه» «واسط» و «بابل» از سوی نیرو‌های وزارت کشور اداره می‌شود. نیرو‌های وزارت کشور با نصب دوربین‌هایی مرز‌ها را امن کرده‌اند.

زخمی شدن پنج نیروی امنیتی در جریان اعتراضات استان «ذی قار» عراق

منابع بهداشتی در استان ذی‌قار از زخمی شدن پنج نیروی امنیتی این کشور در جریان اعتراضات این استان بدون ذکر جزییات بیشتر خبر دادند.

روز شنبه درگیری‌هایی میان نیرو‌های امنیتی و تظاهرات کنندگان در «ناصریه» مرکز «ذی‌قار» رخ داده بود.

انفجار ۳۶ مین کارگذاشته شده از سوی داعش در غرب استان نینوا

یک منبع امنیتی عراقی از انفجار ۳۶ مین برجای مانده از داعش در غرب استان نینوا در منطقه «البعاج» در غرب نینوا خبر دادند؛ این منبع به کشف مقادیری بمب دست ساز و نیز مهمات و سلاح هم اشاره کرد.

همزمان اداره اطلاعات نظامی عراق از کشف و ضبط ۱۱ موشک انداز در جریان عملیات امنیتی در شمال «باطنایا» در استان نیینوا خبر داد.

بازداشت یک تروریست و انهدام مخفیگاه داعشی در صحرای الانبار

یک منبع امنیتی از بازداشت یک سرکرده بارز داعش در صحرای الانبار که با مشارکت نیرو‌های فرماندهی عملیات الانبار و پشتیبانی بالگرد‌های ارتش این کشور در صحرای بخش «الرطبه» در غرب الانبار رخ داد و منجر به بازداشت این سرکرده و کشف یک مخفیگاه داعشی منجر شد، خبر داد و اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی یک خودرو بمبگذاری شده در داخل این مخفیگاه کشف و منهدم کردند.

کشف سه مخفیگاه داعشی در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشدالشعبی اعلام کرد: نیرو‌های حشدالشعبی با هماهنگی ارتش عراق سلسله عملیات‌های در دیالی انجام دادند که به کشف سه مخفیگاه داعشی که خطرناک‌ترین آن‌ها در بوستان‌های «خیلانیه» در شمال «مقدادیه» بود، شدند.

وی از کشف و خنثی‌سازی ۱۵ تا ۲۰ بمب در جریان این عملیات که با هدف متلاشی کردن هسته‌های مخفی داعش در دیالی رخ می‌دهد، هم خبر داد.

کشف مخفیگاه پنهان کردن مواد غذایی داعش در جنوب غرب «الرطبه»

یک منبع امنیتی از کشف مخفی‌گاهی که مواد غذایی داعش در آن نگهداری می‌شد در جنوب غرب «الرطبه» خبر داد و تصریح کرد: در این مخفیگاه همچنین مقادیر سلاح و مهمات به همراه هشت کارتن بیسکویت پنهان شده در میان صخره‌ها کشف و ضبط شد. مواد منفجره از سوی تیم خنثی کننده منفجر شد و هشت کارتن بیسکویت هم امحا شد.

کشف انبار مهمات در جنوب فرودگاه نظامی «تلعفر»

یک منبع امنیتی عراقی از کشف انبار مهمات برجا مانده از داعش در جنوب غرب فرودگاه نظامی «تلعفر» در استان نینوا خبر داد و اعلام کرد: در این انبار سه گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری، ۶ گلوله خمپاره ۱۲۰، سه گلوله خمپاره ۶۰، یک موشک تاو، یک بمب ضد زره، یک کمربند انتحاری کشف و خنثی شد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار