بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل به مناسبت سالروز عملیات کربلای 5؛

کربلای 5 تجلی غلبه ایمان و اراده الهی بر تمام قدرت‌های بشری است

اداره‌‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل به مناسبت 19 دی سالروز عملیات غرورآفرین کربلای 5 بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ - 07January 2021

کربلای 5 تجلی غلبه ایمان و اراده الهی بر تمام قدرت های بشری است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، اداره‌‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به مناسبت 19 دی سالروز عملیات غرورآفرین کربلای 5 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

عملیات کربلای 5 در بامداد 19 دی­‌ ماه سال 1365 با رمز مقدس یا زهرا (س) در منطقه شلمچه و شرق بصره انجام شد و یکی از بزرگترین و شگفت‌­انگیزترین عملیات­‌های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع مقدس به شمار می­‌رود که پیامدها و برکات سیاسی و نظامی و اجتماعی بسیاری با خود به همراه داشت.

استحکامات و خطوط دفاعی ارتشِ صدام که نفوذ ناپذیر قلمداد می­‌شد با اراده پولادین رزمندگان دلاور اسلام فروریخت و با پیشروی آنان در شرق بصره، قابلیت­‌ها و توانمندی‌­های نظامیان بعثی با چالش جدی روبه رو شد؛ به گونه‌­ای که کارشناسان نظامی جبهه حامی رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، برای نخستین بار از پیروزی یک طرف جنگ بر طرف دیگر که در حقیقت پیروزی رزمندگان اسلام و ملت ایران بود، سخن به میان آوردند.

‌رهبر فرزانه انقلاب در اهمیت عملیات کربلای 5 فرمودنده‌اند: «شب­‌های عملیات کربلای 5، شب­‌های قدر انقلاب بود و خاطره ماندگار خونین حسینی آن عملیات نباید فراموش شود و هر کس که آن را فراموش کند، نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد».

ماشین جنگی ارتش صدام در این عملیات فراتر از مقاطعِ دیگر جنگ تحمیلی به گل نشست و این پیام برای جهانیان آشکار شد که هیچ قدرتی توان مقاومت و مصاف در برابر ایمان و اراده الهی و باورهای انقلابی و ایرانی را نخواهد داشت و تجلی غلبه ایمان و اراده الهی بر تمام قدرت های بشری بود.

در این عملیات تاریخی، رزمندگان استان اردبیل در گردان های قاسم، صاحب الزمان، علی اصغر، تخریب و یگان دریایی طارق در قالب تیپ قائم لشکر 31 عاشورا حماسه های ماندگار آفریدند و با تقدیم 276 شهید در عملیات های کربلای 4 و 5 برگ زرینی را در صفحه انقلاب اسلامی به نام خود ثبت کردند.

تقابل راهبردی انقلاب اسلامی و ملت ایران با استکبار جهانی و نظام سلطه و صهیونیسم بین‌­الملل که در شرایط خطیر و تاریخی کنونی که همراهی آشکار و خباثت‌گونه ارتجاع منطقه و آل سعود در جبهه کفر و الحاد را رقم زده است؛ در مرحله­‌ای پیچیده­‌تر قرار گرفته است و الزامات امنیت و سلامت کشور جدی‌­تر از گذشته اقتضاء می­‌کند آحاد ملت بصیر ایران اسلامی و نیروهای مسلح مقتدر و غیرتمند کشور، تحت منویات و رهنمودهای نافذ مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌­ای عزیز (مدظله العالی) با اتحاد و همدلی و حضور به ­موقع و به ­هنگام در صحنه­‌های نیاز انقلاب اسلامی به ­ویژه در حال حاضر که جبهه دشمن فتنه­‌آفرینی­‌های مدرن و فریبنده را در دستور کار خود قرار داده است، تهدیدها و خطرهای فراروی پیشرفت و تعالی ایران اسلامی را خنثی و وحدت و اقتدار باشکوه ایرانیان بصیر و رشید را همچنان پرفروغ و بازدارنده حفظ کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار