مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«هیهات‌ من الذله» چکیده مکتب شهید سلیمانی است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: ملت ایران مغضوب همه سران نظام سلطه است و تفکر شهید سلیمانی غیرقابل‌ تحمل‌ترین مکتب فکری برای مستکبران عالم است. هیهات من الذله چکیده مکتب سلیمانی است و کسی که با این تفکر خود را تربیت کند، اهل سازش با مستکبرین عالم نخواهد بود.
کد خبر: ۴۳۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 04January 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی که در مسجد امام رضا (ع) و با حضور آحاد مردم مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در شرایطی هستیم که دشمن با هجمه عظیمی در جبهه جنگ نرم درحال تحمیل کردن یک جنگ دیگر به کشور ماست و اگرچه تلفات این جنگ قابل‌احصا و شمارش نیست اما نمی‌توان منکر آن شد که بعضی از جوانان این سرزمین در این جبهه قربانی شده‌اند.

وی افزود: بصیرت سلاح مؤمن در تقابل فرهنگی و معرفتی با جریان باطل است و هرکس مسلح به دشمن‌شناسی باشد، با تکیه ‌بر این آگاهی می‌تواند علاوه بر اینکه از انحراف خود جلوگیری کند، با روشنگری قادر به هدایت دیگران هم باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم جلوگیری از تحریف و مصادره سیره شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: درباره این شهید بزرگوار روایات بسیاری نقل‌شده که هرکدام پرتویی از انوار درخشان شخصیت حاج قاسم است اما نباید از این واقعیت غافل شد که او علیرغم اینکه عابد، مخلص، باتدبیر و مردم‌دار بود اما سالیان طولانی در بین ما و همچون عموم مردم زندگی کرد بر همین اساس نباید از شهید سلیمانی قدیس بسازیم.

وی ادامه داد: شگفتی سیره سردار شهید سلیمانی مضاعف می‌شود اگر بدانیم که شهادت عاشورایی او و ارادت روزافزون ملت به خاطر آن بود که شهید در تمام سال‌های عمر بابرکت خود برای دستیابی به توفیقات معنوی تهذیب نفس و خودسازی، از تمام زیبایی‌ها و لذاید دنیوی گذر کرده بود. شهید سلیمانی خدا را دید اما خود را ندید و همین ذوب در مکتب بودن باعث شد عروجی چنین باشکوه و عظیم داشته باشد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: باید این تفکر نهادینه شود که سلیمانی قابل تکثیر است. مبادا این‌طور تصور کنیم که حاج قاسم هم همچون اولیای دین معصومیت فطری داشت بلکه حقیقت آن است حاج قاسم هم در تمام عمر در معرض خطر وسوسه مقام‌پرستی، دنیادوستی و غرور بود اما نفس خود را مطهر و زکیه نگاه داشت تا آماده ملاقات با پروردگار و «نظر به وجه الله» باشد.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در نقل مشهوری می‌فرمایند «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و این نشان می‌دهد که محبت داشتن به شهدا گرچه خوب است اما کافی نیست و اگر می‌خواهیم مجلس گرامیداشت حاج قاسم را برگزار کنیم، باید توجه و عمل به مکتب سلیمانی هم متعاقب آن در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در تشریح برخی از ابعاد ایدئولوژیک مکتب شهید سلیمانی گفت: ملت ایران مغضوب همه سران نظام سلطه است و تفکر شهید سلیمانی غیرقابل ‌تحمل‌ترین مکتب فکری برای مستکبران عالم است. هیهات من الذله چکیده مکتب سلیمانی است و کسی که با این تفکر خود را تربیت کند، هیچ‌گاه با مستکبرین سازش نخواهد کرد. حقیقت آن است که مرور زمان، ارزش گوهر ولایتمداری و بصیرت افراد را تعیین می‌کند و هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد، زاویه انحراف خواص بیشتر می‌شود.

وی بابیان اینکه سرمایه‌های انسانی جمهوری اسلامی محدود به سردار سلیمانی و علامه مصباح یزدی نمی‌شود، ابراز داشت: با شهادت سردار سلیمانی می‌توان مصادیق سلیمانی‌ها را در عرصه‌های مختلف احصا کرد و به فضل پروردگار طرازهای مشابهی از شهید سلیمانی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی مشغول به خدمت مخلصانه به‌نظام هستند. در یک نمونه مرحوم علامه مصباح یزدی که در موسسه آموزشی امام خمینی (ره) بیش از یک دهه است که به تربیت نسلی از سلیمانی‌ها اشتغال دارند، بدون تردید خودشان سلیمانی عرصه فرهنگ بودند.

این مسئول در انتها ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی به شهادت سردار سلیمانی و ارتحال علامه مصباح ابتر نمی‌شود. اگر استکبار با غضب و نفرت کوردلانه خود جسم سردار دل‌ها را آماج موشک‌های خود قرار داد، تفکر و مکتب سلیمانی به‌زودی آمریکا را به زیر خواهد کشید و رد خون پاک و به‌ناحق ریخته شده او، منطقه را از لوث وجود تروریست‌های آمریکایی پاک خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار